تاثیر پرایمینگ سالیسیلیک اسید بر تحرک ذخایر بذر و جوانه زنی بذر گندم در مقایسه با چاودار وحشی در شرایط تنش خشکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر پرایمینگ سالیسیلیک اسید بر تحرک ذخایر بذر و جوانه زنی بذر گندم در مقایسه با چاودار وحشی در شرایط تنش خشکی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر پرایمینگ سالیسیلیک اسید بر تحرک ذخایر بذر و جوانه زنی بذر گندم در مقایسه با چاودار وحشی در شرایط تنش خشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر پرایمینگ سالیسیلیک اسید بر تحرک ذخایر بذر و جوانه زنی بذر گندم در مقایسه با چاودار وحشی در شرایط تنش خشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر پرایمینگ سالیسیلیک اسید بر تحرک ذخایر بذر و جوانه زنی بذر گندم در مقایسه با چاودار وحشی در شرایط تنش خشکی :

تعداد صفحات : ۱۴

به منظور ارزیابی تاثیر پرایمینگ با سالیسیلیک اسید بر تحرک ذخایر بذر و افزایش توان رقابتی گندم با چاودار وحشی تحت تنش خشکی، آزمایشی به صورت فاکتوریل در قالب طرح کاملا تصادفی با سه تکرار در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۹۵ انجام شد. تیمارهای آزمایشی شامل تنش خشکی شامل صفر (شاهد)، ۳- ، ۶- و ۹- بار و پیش تیمار با اسید سالیسلیک شامل صفر (شاهد)، ۵/۰، ۱، ۵/۱ و ۲ میلی مولار بود. نتایج نشان داد،  جوانه­زنی گندم تحت تاثیر تنش خشکی و پرایمینگ با سالیسیلیک اسید قرار گرفتند. تغییرات درصد جوانه­زنی در اثر تنش به صورت خطی بوده ولی متوسط زمان جوانه­زنی به صورت معادله درجه دوم بود. به ازای افزایش یک واحد تنش خشکی درصد جوانه­زنی ۱۲/۰ واحد کاهش یافت. تغییرات درصد جوانه­زنی در اثر مصرف سالیسیلیک اسید به صورت معادله پیک بود. این در حالی بود که تغییرات متوسط زمان جوانه­زنی به صورت سیگموئیدی تنظیم گردید. بالاترین مقدار درصد جوانه­زنی ۳۸/۹۵ درصد در غلظت­ ۱۳/۲ میلی­مولار سالیسیلیک اسید بدست آمد و بالاترین متوسط زمان جوانه­زنی با میانگین­ ۷۳/۳ بود. تنش خشکی بر میزان ذخایر، کارایی ذخایر و کسر ذخایر گندم معنی­دار بود و تاثیر سالیسیلیک اسید تنها بر میزان ذخایر و برهم کنش تنش در سالیسیلیک اسید تنها بر میزان استفاده از ذخایر معنی­دار شد. روند تغییرات کارایی ذخایر به صورت پیک و کسر ذخایر به صورت درجه دوم بود. برهم کنش تنش در سالیسیلیک اسید نیز نشان داد، در تمام سطوح سالیسیلیک اسید به جز غلظت ۵/۱ میلی­مولار، روند تغییرات میزان ذخایر به صورت درجه دوم بود. همچنین درصد جوانه­زنی چاودار وحشی تحت تاثیر تنش خشکی قرار گرفت به طوری که بالاترین درصد جوانه­زنی با میانگین ۳۸/۹۰ مشاهده شد که با شیب تغییرات ۸۹/۰ و در پتانسیل ۹۸/۷- بار به ۵۰ درصد مقادیر خود رسید. روند تغییرات میزان ذخایرچاودار به صورت سیگموئیدی بود، به­طوری که بالاترین میزان ذخایر با میانگین ۶۸/۱۶ و با شیب کاهش ۶۶/۲ مشاهده شد که در پتانسیل ۶۷/۶- بار به ۵۰ درصد مقدار خود رسید. به طور کلی مشاهده شد کاربرد سالیسیلیک اسید تنها توانست میزان استفاده از ذخایر را در شرایط تنش بهبود بخشد ولی بر توان تحمل گندم تحت تنش خشکی تاثیر چندانی نشان نداد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.