بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا :
سال انتشار : ۱۴۰۰
تعداد صفحات : ۲۹
پژوهش حاضر با هدف بررسی برنامه درسی تجربه شده در دوره کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی با روش پدیدارشناسی انجام شد. مشارکتکنندگان در این پژوهش، ۲۶ نفر از دانشجویان ورودی کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی در دانشگاه بوعلی سینا طی سه سال تحصیلی ۱۳۹۴-۱۳۹۳، ۱۳۹۵-۱۳۹۴ و ۱۳۹۶-۱۳۹۵ بودند که همگی آنان مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمعآوری اطلاعات، مصاحبههای نیمه ساختاریافته با دانشجویان بود که سوالات آن بر مبنای چهار سطح برنامه درسی تجربه شده از دیدگاه Fathi Vajargah (2005) (برنامه درسی سطح مورد انتظار، نهفته، تعاملی و یاد گرفته شده) طرح شده بود. دادهها به روش کدگذاری و مقوله بندی تحلیل و با معیارهای پژوهشهای کیفی نظیر توصیف دقیق و عینی فرایند پژوهش و مقولات، درگیری طولانی مدت با میدان، نمونهگیری با در نظر گرفتن کثرت تفاوتها از سه دوره ورودی دانشجویان، جمعآوری اطلاعات حتی بعد از اشباع نظری برای یافتن موارد احتمالی رد یافتهها و چک کردن یافتهها توسط مشارکتکنندگان در پژوهش، اعتباربخشی شدند. یافتهها نشان داد دانشجویان در هریک از سطوح برنامه درسی تجربه شده با مقولههای مختلفی روبه رو بودند. در سطح برنامه درسی مورد انتظار، مقوله تصور دشواری شناسایی شد. در سطح برنامه درسی نهفته، مقولههای انگیزه تحصیل و دانشها و مهارتهای لازم به دست آمد. در سطح برنامه درسی تعاملی، در بخش درسها، مقولات تغییر نگرش نسبت به برخی دروس، تکراری بودن برخی از دروس، نداشتن منبع مشخص در برخی دروس، دشواری تکالیف، چالشهای ارزشیابی و تعامل و پاسخگویی استادان و در بخش پایان نامه نیز مقولات انتخاب استاد راهنما و انتخاب موضوع پایان نامه شناسایی شد. در سطح برنامه درسی یادگرفته شده نیز یادگیریهای آشکار، پوچ و پنهان حاصل شد و هریک از مقولات نیز شامل زیرمقولههای متعدد بود. نتایج پژوهش نشان داد برنامه درسی تجربه شده در هریک از سطوح، دچار تغییراتی میشود و در نهایت، برنامه درسی سطح یادگرفته شده، با مورد انتظار تفاوت بسیاری دارد. از طرفی دانشجویان با قرار گرفتن در معرض تجربه و بدون هیچ حمایتی با سردرگمیها و ابهامات زیادی روبه رویند؛ از این رو لازم است فرایند تجربه برنامه درسی را برای آنان بهبود دهند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.