بررسی علل انجام پزشکی تدافعی و ارائه راهکار کاهش آن از دیدگاه دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۴


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی علل انجام پزشکی تدافعی و ارائه راهکار کاهش آن از دیدگاه دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۴ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی علل انجام پزشکی تدافعی و ارائه راهکار کاهش آن از دیدگاه دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی علل انجام پزشکی تدافعی و ارائه راهکار کاهش آن از دیدگاه دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی علل انجام پزشکی تدافعی و ارائه راهکار کاهش آن از دیدگاه دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۱۳۹۴ :

تعداد صفحات : ۱۴

مقدمه: پزشکی تدافعی، تصمیم گیری های درمان پزشکان است به منظور محدود کردن خطاهای پزشکی که می تواند عواقبی را به لحاظ کیفیت مراقبت افراد و بهره وری از منابع محدود سلامت در پی داشته باشد. هدف از این مطالعه بررسی علل بروز این پدیده و ارائه راهکارهایی برای کاهش آن از دیدگاه دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. روش: این مطالعه توصیفی – تحلیلی است که در بین تمام دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال ۹۳ انجام شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته بود. داده های پرسشنامه در نرم افزار spss20 جمع آوری گردید و با استفاده از آمارهای توصیفی و تحلیلی شامل آزمون های کروسکال والیس و من ویتنی در سطح معنی داری ۰.۰۵ و در قسمت سوالات باز با استفاده از تحلیل محتوا آنالیز شد. یافته ها: بیشترین علت بروز پزشکی تدافعی برای جلوگیری از مورد دادخواهی قرار گرفتن و اقدام قضایی از طرف بیماران (۲/۸۷%) و کمترین علت انجام دادن پزشکی تدافعی نداشتن بیمه مسئولیت و جلوگیری ریسک از دست رفتن سرمایه پزشک، آموزش تدافعی عمل کردن پزشک در اقدامات درمانی – تشخیصی برای بیمار (۷/۴۳%) گزارش شده است. شرکت کنندگان در این پژوهش ۶ راهکار کلی برای کاهش پزشکی تدافعی ارائه دادند که شامل: اعمال حمایت های قانونی از پزشکان (۴۶.۲ درصد)، طب مبتنی بر شواهد (۱۹.۸ درصد)، ایجاد پایگاه اطلاعاتی داده های بیمار (۱۹.۸ درصد)، آشناسازی جامعه با مفهوم پزشکی تدافعی (۱۶.۵درصد)، تقویت کار گروهی (۱۳.۲ درصد) و اصلاح شیوه برخورد با شکایات (۹.۹ درصد) است. نتیجه گیری: نتایج حاکی است پزشکی تدافعی در دست یاران تخصصی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالا و رایج است، در این راستا لذا پیشنهاد میشود آموزشهای مرتبط با رفع این پدیده و هدایت به سمت ابعاد مثبت آن به پزشکان داده شود. هم چنین رفتارهای پزشکی تدافعی به طور قابل توجهی با اقدامات کاملا ساده کاهش می یابند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.