بررسی عوامل موثر بر پیش آگهی کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی التهابی: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر چندمرکزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی عوامل موثر بر پیش آگهی کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی التهابی: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر چندمرکزی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی عوامل موثر بر پیش آگهی کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی التهابی: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر چندمرکزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عوامل موثر بر پیش آگهی کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی التهابی: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر چندمرکزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی عوامل موثر بر پیش آگهی کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به بیماری های روماتیسمی التهابی: یک مطالعه کوهورت گذشته نگر چندمرکزی :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۱۴

خلاصه
سابقه و هدف: بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس SARS-CoV-2 بوده که برای نخستین بار در دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین گزارش شد. بیماری­های روماتیسمی شامل طیفی از اختلالات اتوایمیون، خودالتهابی مزمن و مولتی سیستم بوده، مبتلایان به آن در خطر بیشتر ابتلا به این عفونت قرار دارند. این مطالعه به منظور بررسی عوامل موثر بر پیش آگهی کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به بیماری­های التهابی روماتیسمی انجام گرفت.
مواد و روش­ها: این مطالعه برروی ۲۰۷ بیمار روماتیسمی مبتلا به کووید-۱۹ با PCR مثبت که از اردیبهشت ۱۳۹۹ لغایت خردادماه ۱۴۰۰ به سه مرکز درمانی در شهرهای کاشان، تبریز و تهران مراجعه کرده بودند، انجام گرفت. نمونه گیری به روش غیراحتمالی و به صورت دردسترس انجام شد. داده­­های جمع­آوری شده، ازطریق نرم­افزار SPSS نسخه ۲۶ و با استفاده از آزمون­­های کای اسکوئر، تی مستقل، تحلیل واریانس و رگرسیون لجستیک مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت.
نتایج: یافته­ها نشان داد که با توجه به مقادیر OR، شانس پیش­آگهی ضعیف در بین بیماران مرد ۴۸/۴ برابر بیماران زن ؛ در بیمارانی که دارای بیماری ریوی بوده­اند، ۵۵/۵ برابر بیمارانی است که بیماری ریوی نداشته­اند؛ و در بین بیمارانی که در زمان ابتلا به کووید-۱۹ در فاز فعال بیماری روماتیسمی بوده­اند، ۰۹/۵ برابر بیمارانی است که در فاز غیرفعال بیماری قرار داشته­اند و در بین بیمارانی که یافته­های CT آن ها دارای شدت متوسط تا شدید بوده، ۶۹/۲۵ برابر بیمارانی است که یافته­های CT آن ها خفیف و نرمال بوده است.
نتیجه­گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد ­که پیش­آگهی کووید-۱۹ در بیماران روماتیسمی در مردان ، افراد دارای بیماری ریوی زمینه­ای، بیماران دچار فاز فعال بیماری روماتیسمی و در آن هایی که درگیری متوسط تا شدید در CT اسکن از ریه داشته­اند، ضعیف بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.