مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم :
تعداد صفحات : ۲۹
هدف از پژوهش حاضر، مقایسهی رشد حوزههای زبانی کودکان نارساخوان و عادی بود. روش این پژوهش، توصیفی و از نوع پسرویدادی یا علی– مقایسهای بود. در این پژوهش ۶۰ نفر شامل: ۳۰ دانشآموز نارساخوان رشدی و ۳۰ دانشآموز عادی پایهی اول تا سوم دبستان شرکت داشتند. این دانشآموزان از طریق نمونهگیری در دسترس انتخاب شدند و با استفاده از آزمون هوش تجدید نظر شدهی وکسلر کودکان و آزمون خواندن و نارساخوانی (نما) مورد بررسی قرار گرفتند؛ درنهایت نیز، جهت ارزیابی رشد زبان گفتاری، از نسخهی نهایی آزمون رشد زبان استفاده شد. تحلیل یافتهها با استفاده از آزمونهای آماری من ویتنی و کروسکال والیس صورت گرفت. یافتههای بهدست آمده از این بررسی نشان داد بین میانگین نمرات کودکان نارساخوان و عادی در حوزه های زبان که شامل حوزههای معنایی یا واژگانی (واژگان تصویری، واژگان ربطی و واژگان شفاهی) و حوزه های دستوری (درک دستوری، تقلید جمله و تکمیل دستوری) است، تفاوت معناداری وجود دارد؛ بهطوری که میانگین نمرات دانشآموزان عادی در این حوزهها بیش از میانگین نمرات گروه نارساخوان است. بنابراین، با توجه به یافتههای حاصل از این تحقیق میتوان نتیجه گرفت که کودکان نارساخوان نسبت به همتایان عادی شان، تواناییهای زبانی ضعیفتری در حوزههای واژگانی، نحوی، زبان گفتاری و خردهآزمونهای مربوط به آن ها دارند؛ همچنین مقایسهی دادهها به لحاظ رشدی نیز نشان داد که بین حوزههای زبان کودکان نارساخوان و عادی در سه پایهی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد و کودکان کلاس سوم در هر دو گروه، عملکرد بهتری در حوزههای زبان نسبت به کودکان کلاس اول و دوم دارند. ازاینرو، پیشنهاد میشود در برنامهی درمانی کودکان نارساخوان، آموزش حوزههای زبانی در کنار سایر مداخلات درمانی گنجانده شود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.