مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ی رشد زبان گفتاری در دانش آموزان نارساخوان و عادی پایه ی اول تا سوم :

تعداد صفحات : ۲۹

هدف از پژوهش حاضر، مقایسه­ی رشد حوزه­های زبانی کودکان نارساخوان و عادی بود. روش این پژوهش، توصیفی و از نوع پس­رویدادی یا علی– مقایسه­ای بود. در این پژوهش ۶۰ نفر شامل: ۳۰ دانش­آموز نارساخوان رشدی و ۳۰ دانش­آموز عادی پایه­ی اول تا سوم دبستان شرکت داشتند. این دانش­آموزان از طریق نمونه­گیری در دسترس انتخاب شدند و با استفاده از آزمون هوش تجدید نظر شد­ه­ی وکسلر کودکان و آزمون خواندن و نارساخوانی (نما) مورد بررسی قرار گرفتند؛ درنهایت نیز، جهت ارزیابی رشد زبان گفتاری، از نسخه­ی نهایی آزمون رشد زبان استفاده شد. تحلیل یافته­ها با استفاده از آزمون­های آماری من­ ویتنی و کروسکال والیس صورت گرفت. یافته­های به­دست آمده از این بررسی نشان داد بین میانگین نمرات کودکان نارساخوان و عادی در حوزه های زبان که شامل حوزه­های معنایی یا واژگانی (واژگان تصویری، واژگان ربطی و واژگان شفاهی) و حوزه های دستوری (درک دستوری، تقلید جمله و تکمیل دستوری) است، تفاوت معناداری وجود دارد؛ به­طوری که میانگین نمرات دانش­آموزان عادی در این حوزه­ها بیش از میانگین نمرات گروه نارساخوان است. بنابراین، با توجه به یافته­های حاصل از این تحقیق می­توان نتیجه گرفت که کودکان نارساخوان نسبت به همتایان عادی شان، توانایی­های زبانی ضعیف­تری در حوزه­های واژگانی، نحوی، زبان گفتاری و خرده­آزمون­های مربوط به آن ها دارند؛ همچنین مقایسه­ی داده­ها به لحاظ رشدی نیز نشان­ داد که بین حوزه­های زبان کودکان نارساخوان و عادی در سه پایه­ی تحصیلی تفاوت معناداری وجود دارد و کودکان کلاس سوم در هر دو گروه، عملکرد بهتری در حوزه­های زبان نسبت به کودکان کلاس اول و دوم دارند. ازاین­رو، پیشنهاد می­شود در برنامه­ی درمانی کودکان نارساخوان، آموزش حوزه­های زبانی در کنار سایر مداخلات درمانی گنجانده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.