جداسازی و تعیین اختصاصیت باکتریوفاژ بومی اشریشیاکلی از فاضلاب خام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جداسازی و تعیین اختصاصیت باکتریوفاژ بومی اشریشیاکلی از فاضلاب خام دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جداسازی و تعیین اختصاصیت باکتریوفاژ بومی اشریشیاکلی از فاضلاب خام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جداسازی و تعیین اختصاصیت باکتریوفاژ بومی اشریشیاکلی از فاضلاب خام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جداسازی و تعیین اختصاصیت باکتریوفاژ بومی اشریشیاکلی از فاضلاب خام :

تعداد صفحات : ۱۲

مقدمه: باکتریوفاژها ویروس هایی هستند که بر سلول های پروکاریوت و به ویژه در تخریب باکتری ها اثرگذارند. مکانیسم اثر آن ها بسیار انتخابی است، به گونه ای که هر باکتریوفاژ تنها بر باکتری خاصی  اثر می گذارد. باکتریوفاژ ها به دلیل داشتن خواص ویژه،  می توانند جایگزین مناسبی برای آنتی بیوتیک ها در درمان بیماری های عفونی باشند. هدف این تحقیق جداسازی باکتریوفاژ مخصوص باکتری اشریشیاکلی از فاضلاب است.

روش بررسی: هشت نمونه از فاضلاب که هرکدام شامل حدود ۵۰ میلی لیتر فاضلاب خام بود و بافاصله زمانی ۱۰ دقیقه از تصفیه خانه زرگنده واقع در تهران جمع آوری شد. سپس با محیط کشت Brain-Heart Infusion Medium) (BHI: به عنوان محیط کشت مایع جهت رشد میکروارگانیسم ها مخلوط شد. مراحل دیگر کار شامل خالص سازی ، تلقیح باکتری و تعیین میزبان نیز برای جداسازی باکتریوفاژ انجام شدند. جهت انتخابی بودن تاثیر باکتریوفاژ بر روی میکروارگانیسم ها یی مانند:E.coli (ATCC25922)، Enterococcus faecalis (ATCC19433)، Staphylococcus aureus (ATCC2392) وYersinia enterocolitica (ATCC9610) بررسی شد.

یافته ها: از هر هشت نمونه باکتریوفاژ منتخب اشریشیاکلی جدا شد.آزمایش تعیین میزبان نشان داد که این فاژها، به خوبی قادر به لیز کردن و از بین بردن باکتری اشریشیاکلی هستند، اما روی سایر باکتری های مورداستفاده، هیچ تاثیری ندارند.

نتیجه گیری: نتایج به دست آمده نشان داد که باکتریوفاژها به صورت اختصاصی عمل می کنند. با توجه به اینکه میزان مقاومت به آنتی بیوتیک ها در حال افزایش است، باکتریوفاژها می توانند جایگزین مناسبی برای کاربرد آنتی بیوتیک ها در درمان عفونت های باکتریایی باشند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.