بررسی نرم قد، وزن و نمایه توده بدنی ( BMI) در کودکان ۱۱-۶ سال شهر یزد در سال ۹۰-۱۳۸۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نرم قد، وزن و نمایه توده بدنی ( BMI) در کودکان ۱۱-۶ سال شهر یزد در سال ۹۰-۱۳۸۹ دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نرم قد، وزن و نمایه توده بدنی ( BMI) در کودکان ۱۱-۶ سال شهر یزد در سال ۹۰-۱۳۸۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نرم قد، وزن و نمایه توده بدنی ( BMI) در کودکان ۱۱-۶ سال شهر یزد در سال ۹۰-۱۳۸۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نرم قد، وزن و نمایه توده بدنی ( BMI) در کودکان ۱۱-۶ سال شهر یزد در سال ۹۰-۱۳۸۹ :

تعداد صفحات : ۱۷

مقدمه: ارزیابی روند رشد بویژه در اطفال از اهمیت خاصی برخوردار است. برای این کار لزوما باید از داده های استاندارد مربوطه استفاده شود. با توجه به تفاوت های ژنتیکی و الگوی زیستی مردم مناطق مختلف، بهتر است به جای استفاده از استاندارد های غیر بومی از موارد بومی یا ملی استفاده شود. هدف از این مطالعه بومی کردن داده های نرمال قد، وزن و نمایه توده بدنی کودکان ۱۱-۶ ساله در شهر یزد بوده است.
روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی از نوع مقطعی در سال تحصیلی۱۳۹۰- ۱۳۸۹ در سطح شهر یزد انجام شد و ۲۶ مدرسه به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب و مشخصات تمام دانش اموزان یک کلاس از هر پایه اندازه گیری شد. قد و وزن ۲۱۶ کودک در گروه های سنی ۶ ،۷ ،۸… ، ۱۱ سال ( جمعا ۲۵۹۲ کودک) اندازه گیری گردید. با استفاده از نرم افزار آماری۱۶ SPSS منحنی های قد و وزن و نمایه توده بدنی بر اساس سن و جنس محاسبه شده و با استاندارد جهانی CDC مورد مقایسه قرار گرفتند.
یافته ها: منحنی های صدک های قد برای سن کودکان دختر زیر منحنی های استاندارد CDC بودند. منحنی مربوط به صدک های۵ و ۱۵ وزن برای سن در پسران در اکثر گروه های سنی زیر منحنی استاندارد بود. منحنی مربوط به صدک های ۹۵ و ۹۷ توده بدنی کودکان دختر و پسر در سنین بالای ۱۰ سال بالاتر از استاندارد بود.
نتیجه گیری: با توجه به تفاوت های مشاهده شده بین منحنی های قد، وزن و نمایه توده بدنی کودکان یزدی و استاندارد CDC، بهتر است از نرم های این مطالعه برای کودکان ۱۱-۶ ساله یزدی استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.