مطالعه میدانی میزان مصرف گیاهان دارویی و تعیین سطح دانش و ویژگی های حرفه ای عرضه کنندگان این گیاهان در شهر سنندج


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه میدانی میزان مصرف گیاهان دارویی و تعیین سطح دانش و ویژگی های حرفه ای عرضه کنندگان این گیاهان در شهر سنندج دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه میدانی میزان مصرف گیاهان دارویی و تعیین سطح دانش و ویژگی های حرفه ای عرضه کنندگان این گیاهان در شهر سنندج  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه میدانی میزان مصرف گیاهان دارویی و تعیین سطح دانش و ویژگی های حرفه ای عرضه کنندگان این گیاهان در شهر سنندج،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه میدانی میزان مصرف گیاهان دارویی و تعیین سطح دانش و ویژگی های حرفه ای عرضه کنندگان این گیاهان در شهر سنندج :

تعداد صفحات : ۱۲

سابقه و هدف: گیاهان دارویی دارای جایگاه ویژه­ در تامین بهداشت و سلامت جوامع، پیشگیری و درمان بیماری ها هستند. استان کردستان نیز به عنوان یکی از ذخایر ژنتیکی عمده گیاهی و از قطب های تنوع گیاهان دارویی در کشور به شمار می رود. وجود عطاری های متعدد و بازار سنتی استان که محل عرضه ی گیاهان دارویی است حاکی از علاقه و توجه مردم این دیار می باشد. لذا تحقیق حاضر با هدف ارزیابی عرضه گیاهان دارویی و خصوصیات عرضه­کنندگان در شهر سنندج انجام گرفت.

مواد و روش ­ها: در تحقیق حاضر ویژگی های حرفه ای واحد های عرضه کننده و میزان دانش عرضه­ کنندگان گیاهان دارویی از عطاری های شهر سنندج در سال ۱۳۹۳ بررسی شد و ۲۰ واحد توزیع­ کننده به عنوان جامعه آماری این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفتند. به منظور جمع آوری داده ها با استفاده از روش های اسنادی و میدانی نسبت به طراحی پرسش نامه اقدام شد. ابتدا روائی پرسش نامه بررسی و مورد تایید قرار گرفت و یک مطالعه راهنما با انتخاب ده نفر از عطاران، خارج از محدوده ی تحقیق، برای بررسی پایایی ابزار سنجش انجام گرفت، میزان آلفای کرونباخ پس از اعمال تغییرات لازم، (%۸۵=) بود که نشان از پایا بودن ابزار تحقیق دارد.

یافته ­ها: نتایج نشان داد نمونه های مورد بررسی از سطح دانش متوسطی در زمینه ی گیاهان دارویی برخوردارند و ۳۵درصد افراد مورد مطالعه دارای تحصیلات دانشگاهی و بیش از ۷۵ درصد افراد به صورت کم و بیش در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند. پرفروش ترین گیاهان در عطاری‎ها عبارتند از گل گاوزبان، زردچوبه، بابونه، دارچین، نعناع، شوید، پونه و آویشن. اکثر مراجعه کنندگان از قشر متوسط و پایین جامعه و بیشتر مراجعات برای معالجه ی بیماری های سرماخوردگی، سردرد، گوارشی و قلبی است، بیشتر گیاهان موجود در عطاری ها از خود استان و استان کرمانشاه تهیه می شد.

نتیجه ­گیری و توصیه ­ها: مهم ترین فاکتورهایی موثر در عدم آگاهی کامل نمونه های مورد بررسی، عدم شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی بنا به دلایل مختلف است، قطعا اتخاذ برنامه ریزی و سیاست گذاری لازم جهت کشت گیاهان دارویی و همچنین ارائه دوره های آموزشی توسط ارگان های مربوطه و نظارت جامع و دقیق توسط سازمان های متخصص و ذیربط به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان کردستان و همچنین جهاد کشاورزی استان می تواند کمک شایانی به توسعه و پیشرفت عطاری های شهر داشته باشد.    

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.