ارتباط بین حمایت اجتماعی خانواده و رضایت از تصویر ذهنی در بیماران سوختگی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط بین حمایت اجتماعی خانواده و رضایت از تصویر ذهنی در بیماران سوختگی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط بین حمایت اجتماعی خانواده و رضایت از تصویر ذهنی در بیماران سوختگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط بین حمایت اجتماعی خانواده و رضایت از تصویر ذهنی در بیماران سوختگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط بین حمایت اجتماعی خانواده و رضایت از تصویر ذهنی در بیماران سوختگی :

تعداد صفحات : ۱۲

مقدمه: سوختگی خطری است که همه روزه به اشکال مختلف انسانها را تهدید می کند و به عنوان یکی از مخرب ترین صدمات دارای عوارض مختلف جسمی و روانی می باشد.حمایت اجتماعی خانواده به عنوان موثرترین و نیرومندترین عامل مقابله ای موفقیت آمیز افراد در زمان مواجهه با شرایط تنش زا شناخته شده است و تحمل مشکلات را برای بیماران تسهیل می کند، از طرفی اسکار، بدشکلی و اختلال عملکرد از مهمترین عوارض سوختگی است که می تواند سبب اختلال در تصویر ذهنی شود. مطالعه حاضر با هدف تعیین ارتباط میان حمایت اجتماعی خانواده با رضایت از تصویر ذهنی در بیماران دچار سوختگی مراجعه کننده به بیمارستان های شهر تهران در سال ۱۳۹۳ انجام گردیده است.
روش ها: در این مطالعه توصیفی – همبستگی، ۱۶۴ نفر از بیماران دچار درجات مختلف سوختگی به روش مبتنی بر هدف مورد بررسی قرار گرفتند. پرسشنامه های سنجش حمایت اجتماعی خانواده (SSFS) و رضایت از تصویر ذهنی (BSS) پس از انجام روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفتند. داده ها بوسیله آزمون های آمار توصیفی و تحلیلی و از طریق نرم افزار Spss 16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معناداری نیز P<0.05 تعیین گردید. یافته ها: بیماران میزان حمایت اجتماعی خانواده را در سطح مطلوب و میزان رضایت از تصویر ذهنی خود را در سطح نامناسب گزارش نمودند. در خصوص ارتباط بین متغیرهای اصلی پژوهش همبستگی مثبت و معناداری مشاهده گردید (P<0.01, r=0.2) به طوری که در سطوح بالاتر حمایت اجتماعی خانواده میزان رضایت از تصویر ذهنی نیز بیشتر بود. سن، وضعیت تاهل، درصد سوختگی و محل سوختگی جزء عوامل موثر بر درک حمایت اجتماعی و رضایت از تصویر ذهنی بودند (P<0.05). نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان می دهد افرادی که از حمایت اجتماعی بالاتری برخوردار هستند رضایت بیشتری نیز از تصویر ذهنی خود دارند. بر این اساس می توان حمایت اجتماعی خانواده را به عنوان یک راهبرد موثر و مقرون به صرفه جهت ایجاد سازگاری با عوارض سوختگی در این افراد مورد نظر قرار داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.