بررسی ارتباط بین ارزش گذاری به بدن با درک از حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی انجمن استومی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط بین ارزش گذاری به بدن با درک از حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی انجمن استومی ایران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط بین ارزش گذاری به بدن با درک از حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی انجمن استومی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط بین ارزش گذاری به بدن با درک از حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی انجمن استومی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط بین ارزش گذاری به بدن با درک از حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی انجمن استومی ایران :

تعداد صفحات : ۱۰

مقدمه: سرطان کولورکتال نوعی بیماری پیشرونده دستگاه گوارش است که منجر به تعبیه استومی برای بیماران می شود. از طرفی تظاهرات و عوارض ناشی از تعبیه استومی موجب ایجاد مشکلات جسمی و روانی متعددی برای بیمار می شود.
هدف: این مطالعه با هدف بررسی ارتباط ارزش گذاری به بدن با درک از حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی  انجمن استومی ایران انجام شد.
روش: این مطالعه توصیفی-همبستگی بوده بروی ۳۵۰ بیمار دارای استومی مراجعه کننده به  انجمن استومی ایران، تهران  انجام شد. جهت نمونه گیری از روش در دسترس استفاده شد. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ارزش گذاری به بدن و حمایت اجتماعی نورتوس بود. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه ۱۶ و آزمون های آماری t مستقل، ANOVA، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد.
یافته ها: میانگین و انحراف معیار ارزش گذاری به بدن و  درک از حمایت اجتماعی بیماران بترتیب ۱۰/۲۴±۴۲/۵۷ (از نمره کل ۶۵) و ۱۵/۴۷±۱۳۱/۱۷ (از  نمره کل ۲۰۰ ) بود. بر اساس یافته های این مطالعه،  میانگین نمره ارزش گذاری به بدن و  حمایت اجتماعی در بیماران دارای استومی در سطح متوسط قرار داشت. بین حمایت  اجتماعی با ارزش گذاری به بدن رابطه مستقیم  و معنی داری وجود دارد(۰/۱۳= r و ۰/۰۰۶=P).
نتیجه گیری: از آن جایی به که درک از حمایت اجتماعی بر چگونگی ارزش گذاری به بدن نقش به سزایی دارد، توصیه می شود که پرستاران با شناسایی گروه های پر خطر از نظر دریافت و درک حمایت اجتماعی، پیوسته نیازهای حمایتی بیماران را بررسی کرده و با ارتقاء سطح بهداشت روانی و پیوند دادن بیماران با اجتماع، خانواده ها و گروه های دوستان به این بعد روان شناختی توجه شایسته نمایند.

 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.