اثر "درمان شناختی رفتاری" به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر "درمان شناختی رفتاری" به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسه دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر "درمان شناختی رفتاری" به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر "درمان شناختی رفتاری" به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر "درمان شناختی رفتاری" به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسه :

تعداد صفحات : ۱۰

مقدمه: زنان به طور متوسط یک سوم عمر خود را در دوران یائسگی می گذرانند، این حالت با توجه به مشکلات همراه احساس خوب بودن را مختل می کند. این مطالعه باهدف تعیین اثر درمان شناختی رفتاری به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسه انجام شد.

روش کار: این پژوهش به روش نیمه آزمایشی در یک طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه این پژوهش شامل کلیه زنان یائسه مراجعه کننده به مطب های زنان و زایمان شهر رامسر در بهار ۱۳۹۴ بودند. از میان آن ها ۳۲ زن که مطابق با معیارهای ورود و خروج مطالعه بودند، انتخاب و به شیوه تصادفی ساده در دو گروه ۱۶ نفری (مداخله و کنترل) قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها، سیاهه اضطراب بک (Beck aاثر "درمان شناختی رفتاری" به شیوه گروهی بر میزان اضطراب و تاب آوری روانی زنان یائسهiety inventory) و مقیاس تاب آوری کانر و دیویدسون (Connor-Davidson resilience scale)  بود. در این مطالعه روایی صوری و محتوایی توسط ۷ تن از متخصصین و پایایی به روش آلفای کرونباخ تائید گردید. گروه آزمایش طی ۸ جلسه تحت درمان شناختی رفتاری قرار گرفتند. داده ها با نرم افزار اس پی اس اس نسخه ۱۹ تحلیل شد.

یافته ها: درمان شناختی رفتاری به شیوه گروهی باعث کاهش اضطراب (۱۵۲/۰۲۹= F و ۰/۰۱ > P) و افزایش تاب آوری روانی (۱۰۶/۶۶۸= F و ۰/۰۱ > P). در زنان در گروه آزمایش شد درحالی که در گروه کنترل تاثیر معنی داری نداشت.

نتیجه گیری: درمان شناختی رفتاری به شیوه گروهی یک روش موفق برای کاهش اضطراب و افزایش تاب آوری روانی در زنان یائسه است. لذا پیشنهاد می شود از آن برای کاهش اضطراب و افزایش تاب آوری زنان یائسه استفاده شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.