تاثیر آموزش رفتار تغذیه ای به مادران بر عادات غذایی کودکان نوپای مهدهای کودک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش رفتار تغذیه ای به مادران بر عادات غذایی کودکان نوپای مهدهای کودک دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش رفتار تغذیه ای به مادران بر عادات غذایی کودکان نوپای مهدهای کودک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش رفتار تغذیه ای به مادران بر عادات غذایی کودکان نوپای مهدهای کودک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش رفتار تغذیه ای به مادران بر عادات غذایی کودکان نوپای مهدهای کودک :

تعداد صفحات : ۱۶

مقدمه: مادر در شکل گیری عادات غذایی کودک نوپا نقش دارد. هدف این مطالعه تعیین تاثیر آموزش رفتار تغذیه ای به مادران بر عادات غذایی نوپایان مهدهای کودک همدان بود.
روش: در این مطالعه نیمه تجربی، ۱۳۰ مادر کودک ۱۲ تا ۳۶ ماهه به صورت تصادفی خوشه ای چند مرحله ای از مهدهای شهر همدان انتخاب و به گروه آزمون و کنترل با روش تخصیص تصادفی تقسیم شدند. آموزش گروهی برای گروه آزمون برگزار و قبل از مداخله و یک ماه بعد، اطلاعات توسط پرسشنامه مسائل غذاخوردن از هر دو گروه جمع آوری گردید. با نرم افزار spss نسخه ۱۶ و آمار توصیفی و آزمون های تی مستقل، تی زوجی و آنالیز کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند.
یافته ها: بین میانگین نمرات مسائل غذاخوردن گروه آزمون و کنترل قبل و بعد از مداخله اختلاف معنی دار آماری وجود داشت (۰۵/۰>p). برای حذف اثر اختلاف آماری بین دو گروه قبل از مداخله بر نتایج بعد از آن، آزمون آنالیز کوواریانس انجام شد. بنابر آن اختلاف بین میانگین نمرات گروه آزمون و کنترل معنی دار بود (۰۰۱/۰>p). میانگین وزن کودکان نوپا در گروه آزمون قبل و بعد از مداخله اختلاف معنی دار آماری داشت (۰۵/۰>p)، اما بین گروه آزمون و کنترل قبل (۱/۰=p) و بعد (۴/۰=p) از مداخله این اختلاف معنی دار نبود.
نتیجه گیری: آموزش با تاکید بر رفتار تغذیه ای، موجب بهبود عملکرد مادران در خصوص تغذیه کودکان نوپا شد. بهبود مسائل تغذیه ای، گام موثری در بهبود رشد و تکامل کودکان نوپا می باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.