بررسی فعالیت آنتاگونیستی لاکتوباسیل های جدا شده از شیر و ماست گاومیش علیه بعضی از پاتوژن های غذایی در استان گلستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فعالیت آنتاگونیستی لاکتوباسیل های جدا شده از شیر و ماست گاومیش علیه بعضی از پاتوژن های غذایی در استان گلستان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فعالیت آنتاگونیستی لاکتوباسیل های جدا شده از شیر و ماست گاومیش علیه بعضی از پاتوژن های غذایی در استان گلستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی فعالیت آنتاگونیستی لاکتوباسیل های جدا شده از شیر و ماست گاومیش علیه بعضی از پاتوژن های غذایی در استان گلستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی فعالیت آنتاگونیستی لاکتوباسیل های جدا شده از شیر و ماست گاومیش علیه بعضی از پاتوژن های غذایی در استان گلستان :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۹

لاکتیک اسید باکتری ها که به مقدار زیاد در فرآورده های لبنی یافت می شوند، علیه بسیاری از میکروارگانیسم های پاتوژن فعالیت آنتاگونیستی دارند. در این مطالعه اثر مهاری سویه های لاکتوباسیلوس جدا شده از شیر و ماست گاومیش در شهرستان بندرگز واقع در استان گلستان بررسی شد. نمونه های شیر خام و ماست پس از کشت در محیط MRS تحت شرایط بی هوازی در دمای ۳۷ درجه سانتی گراد به مدت ۴۸ ساعت گرمخانه گذاری شدند. کلنی های مشکوک بر اساس رنگ آمیزی گرم و آزمایش های بیوشیمیایی افتراقی شناسایی شدند. سپس فعالیت ضدباکتریایی محلول رویی استخراج شده از سویه های لاکتوباسیلوس با استفاده از روش انتشار در آگار علیه ۵ سویه  استاندارد شامل ATCC 12022 Shigella flexneri، ATCC 14028 Salmonella typhimurium ،ATCC 17802 Vibrio paraheamolyticus  Escherichia coli ATCC 11303 و Staphylococcus aureus ATCC 29213 بررسی شد. در مجموع ۱۰ سویه لاکتوباسیلوس شامل سویه های Lactobacillus plantarum ، Lactobacillus casei و Lactobacillus acidophilus جدا شدند. در بین جدایه ها L. plantarum A1  اثر مهاری خوبی در برابر S.aureus ، E. coli و S.flexneriاز خود نشان داد اما در برابر V. paraheamolyticus و S. typhimurium اثر مهارکنندگی نداشت. تنها جدایه ای که اثر مهاری روی V. paraheamolyticus داشت، جدایه L. acidophilus R1 بود. نتایج این مطالعه نشان داد که لاکتوباسیل های جدا شده از شیر و ماست گاومیش علیه بعضی از پاتوژن های غذایی اثر مهاری دارند و می توانند از گزینه های مطرح برای کنترل این عوامل در محصولات غذایی باشند. 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.