مطالعه تصویر رویش در سفالینه های زرین فام و مینایی دوران سلجوقی و ایلخانی با رویکرد رمانتیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه تصویر رویش در سفالینه های زرین فام و مینایی دوران سلجوقی و ایلخانی با رویکرد رمانتیک دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه تصویر رویش در سفالینه های زرین فام و مینایی دوران سلجوقی و ایلخانی با رویکرد رمانتیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه تصویر رویش در سفالینه های زرین فام و مینایی دوران سلجوقی و ایلخانی با رویکرد رمانتیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه تصویر رویش در سفالینه های زرین فام و مینایی دوران سلجوقی و ایلخانی با رویکرد رمانتیک :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۱۷

از غنی ترین هنرهای دوران سلجوقی می توان به سفالگری و تزئینات آن اشاره کرد که شیوه زرین فام و مینایی (که اساسا ماهیت آن ایرانی است) در آن دوران بسیار حرفه ای انجام می شد و تا دوران ایلخانی به نهایت زیبائی و ارزش بالای خود رسید. با ورود اسلام، به علت آموزه های دینی در باب دوری از تجمل پرستی و اصراف و پرورش ساده زیستی، استفاده از فلزات گران بها، در ساخت ظروف منبع شد و صنعت سفال سازی موردتوجه بیشتری قرار گرفت. نقوش نمادین برگرفته از طبیعت که نماد رویش و سرسبزی هستند، همواره جایگاه قابل توجهی در هنر ایران داشته اند. سوالاتی که در این پژوهش مطرح شده است: چه عواملی در شکل گیری نقوش تزئینی مبتنی بر رویش در سفالینه های دوره سلجوقی و ایلخانی تاثیر گذاشته است. رویش در چه اشکالی در این نقوش ظاهر شده است و ویژگی ها و خصوصیات مشترک و مهم در این نقوش کدام اند؟ هدف آن است که با مطالعه و تحقیق موردی تعدادی از سفالینه های زرین فام و مینایی موزه ملی ایران در دوره یاد شده باتوجه به رویکرد و رمانتیک به تجزیه وتحلیل آن پرداخته شود. در این مطالعه از روش توصیفی – تحلیلی، استفاده شده و روش گردآوری اطلاعات به صورت کتابخانه ای بوده است. نتایج حاصل از این پژوهش حاکی از آن است که تزئینات بکار رفته در سفالینه های مذکور نشان از خلاقیت، آزادی، تفکر، ذوق و هنر والای سفالگری دارد و اساسا نقوش گیاهی جدای از مضمون و داستان نیست و همواره اسلام نقش اساسی در شکل گیری تفکرات و اندیشه های پیاده شده در نقوش ایفا کرده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.