تاثیر مکمل آنزیمی بر انرژی قابل سوخت وساز، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه در جوجه های گوشتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر مکمل آنزیمی بر انرژی قابل سوخت وساز، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه در جوجه های گوشتی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر مکمل آنزیمی بر انرژی قابل سوخت وساز، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه در جوجه های گوشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر مکمل آنزیمی بر انرژی قابل سوخت وساز، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه در جوجه های گوشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر مکمل آنزیمی بر انرژی قابل سوخت وساز، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه در جوجه های گوشتی :

تعداد صفحات : ۱۴

این مطالعه به منظور بررسی اثر مکمل آنزیمی سلولاز-بتاگلوکاناز-زایلاناز بر میزان انرژی قابل سوخت وساز ظاهری تصحیح شده برای ازت (AMEn)، قابلیت هضم ظاهری پروتئین خام (CPD) و قابلیت هضم ماده خشک (DMD) دو واریته جو بدون پوشینه در جوجه های گوشتی به روش جمع آوری کل مدفوع با استفاده از تعداد ۶۴ قطعه جوجه خروس گوشتی سویه راس۳۰۸ در سن ۲۳-۱۶ روزگی انجام شد. آزمایش در قالب یک طرح کاملا تصادفی به­ روش فاکتوریل ۲×۲ شامل دو واریته جو بدون پوشینه (بومی طبس و HMB-83-7) با و بدون افزودن مکمل آنزیمی، با ۴ تیمار، ۴ تکرار و ۴ قطعه پرنده در هر تکرار انجام شد. جیره های آزمایشی به نحوی تنظیم شدند که غلات مورد آزمایش تنها منابع تامین کننده انرژی و پروتئین خام جیره ها باشند. میزان DMD، CPD و AMEn جو بدون پوشینه به ترتیب ۸۰/۲±۳۹/۶۴ درصد، ۶۶/۷±۵۰/۵۹ درصد و ۲۱۲±۳۰۳۴ کیلوکالری در کیلوگرم ماده هوا خشک به دست آمد. میزان AMEn، DMD و CPD در جو بدون پوشینه واریته بومی طبس به طور معنی داری از واریته HMB-83-7 بیشتر بود. افزودن مکمل آنزیمی باعث افزایش AMEn، DMD و CPD جو بدون پوشینه به میزان ۴۱/۲، ۱۸/۵ و ۹۳/۵ درصد نسبت به مقدار برآورد شده برای جیره های بدون آنزیم شد. بر اساس نتایج این آزمایش میزان AMEn، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه تحت تاثیر واریته واقع است. افزودن آنزیم های برون زادی به جیره باعث بهبود انرژی قابل سوخت وساز ظاهری تصحیح شده برای ازت، قابلیت هضم ماده خشک و پروتئین خام جو بدون پوشینه می شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.