مدل خودتنظیمی یادگیری بر اساس باورهای هوشی و ادراک جو کلاس با میانجیگری خودکارآمدی در دانشآموزان تیزهوش
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مدل خودتنظیمی یادگیری بر اساس باورهای هوشی و ادراک جو کلاس با میانجیگری خودکارآمدی در دانشآموزان تیزهوش دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مدل خودتنظیمی یادگیری بر اساس باورهای هوشی و ادراک جو کلاس با میانجیگری خودکارآمدی در دانشآموزان تیزهوش کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدل خودتنظیمی یادگیری بر اساس باورهای هوشی و ادراک جو کلاس با میانجیگری خودکارآمدی در دانشآموزان تیزهوش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مدل خودتنظیمی یادگیری بر اساس باورهای هوشی و ادراک جو کلاس با میانجیگری خودکارآمدی در دانشآموزان تیزهوش :
تعداد صفحات : ۲۱
هدف: هدف پژوهش حاضر بررسی مدل خودتنظیمی یادگیری بر اساس باورهای هوشی و ادراک جو کلاس با میانجیگری خودکارآمدی دانشآموزان تیزهوش بود.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه دانشآموزان تیزهوش دوره متوسطه دوم مناطق ۲و ۴شهر تهران در سال تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ بودند. تعداد افراد نمونه ۴۰۰ دانشآموز بودند که با روش خوشهای چند مرحلهای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه خودتنظیمی یادگیری (پینتریچ و همکاران، ۱۹۹۰)، باورهای هوشی (عبدالفتاح و ییتس، ۲۰۰۶)، ادراک از جو کلاس (رووی، ۲۰۰۲) و خودکارآمدی عمومی (شرر و همکاران، ۱۹۸۲) بودند. دادههای گردآوری شده با روشهای همبستگی پیرسون و مدلیابی معادلات ساختاری به وسیله نرم افزارهای Amos24 و spss26 تحلیل شدند.
یافته ها: برآیندها نشان دادند که الگوی نهایی از برازش خوبی برخوردار بود. براساس نتایج حاصل از روابط مستقیم متغیرهای پژوهش نشان داد که باورهای هوشی بر خودکارآمدی و خودتنظیمی یادگیری، همچنین ادراک از جو کلاس بر خودکارآمدی و خودتنظیمی یادگیری و خودکارآمدی بر خودتنظیمی اثر مثبت و معناداری داشتند (۰۰۱/۰>P). اثر غیرمستقیم باورهای هوشی و ادراک از جو کلاس بر خودتنظیمی یادگیری از طریق خودکارآمدی به ترتیب برابر ۱۲۱۵/۰ و ۱۱۸۵/۰ بود که از لحاظ آماری معنادار بودند (۰۰۱/۰>P)
نتیجهگیری: با توجه به اینکه عواملی چون باورهای هوشی و انگیزشی و محیطی بر خودتنظیمی یادگیری تاثیرگذار است و خودتنظیمی یادگیری نقش مهمی در عملکرد تحصیلی دارد. نتایج این پژوهش میتواند تلویحات مهمی برای دست اندرکاران تعلیم و تربیت و خدمات بهداشت روانی و خانوادهها دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.