علل مراقبت‌های پرستاری ازدست‌رفته در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران: یک مطالعه توصیفی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 علل مراقبت‌های پرستاری ازدست‌رفته در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران: یک مطالعه توصیفی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد علل مراقبت‌های پرستاری ازدست‌رفته در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران: یک مطالعه توصیفی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی علل مراقبت‌های پرستاری ازدست‌رفته در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران: یک مطالعه توصیفی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن علل مراقبت‌های پرستاری ازدست‌رفته در بخش‌های اورژانس بیمارستان‌های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران: یک مطالعه توصیفی :

مقدمه: مراقبت ازدست‌رفته، به معنای حذف یا تأخیر در انجام هر جنبه‌ای از مراقبت موردنیاز بیمار (چه قسمتی از مراقبت و چه کل آن) است. بروز مراقبت ازدست‌رفته به‌عنوان یک تهدید مشترک برای کیفیت مراقبت و ایمنی بیمار منجر به عوارض جانبی زیادی برای سلامت بیماران در بخش های اورژانس می‌شود این مطالعه به منظور بررسی علل مراقبت‌های پرستاری ازدست‌رفته در بخش های اورژانس بیمارستان های منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.
روش: این مطالعه از نوع توصیفی مقطعی بود. ۱۴۶ نفر از پرستاران شاغل در بخش های اورژانس به روش سرشماری در این پژوهش شرکت کردند. معیارهای ورود شامل داشتن مدرک کارشناسی پرستاری و حداقل ۶ ماه سابقه کار در بخش اورژانس و رضایت برای شرکت در مطالعه بود. روش جمع آوری اطلاعات خودگزارشی و ابزار جمع آوری اطلاعات دو پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و پرسشنامه مراقبت پرستاری از دست رفته کالیش بود. روایی ابزار به روش روایی محتوا و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ با ضریب ۷۴۳/۰ محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS16 با استفاده از روش های آمار توصیفی انجام شد.
یافته ها: به طور کلی میانگین دلایل مراقبت ازدست رفته ۹۰/۲ ±۴۴/۰ بود. دلایل مراقبت از دست رفته در حیطه منابع انسانی با میانگین ۲۶/۳، منابع مادی با میانگین ۸۲/۲ و حیطه ارتباط با میانگین ۷۳/۲ به ترتیب بیشترین و کمترین میانگین را کسب کردند.
بحث و نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که هر سه حوزه منابع انسانی، منابع مادی و حیطه ارتباط از علل مراقبت ازدست رفته در بخش های اورژانس هستند؛ لذا توصیه می شود جزئیات علل مراقبت های پرستاری از دست رفته در هر حیطه مورد توجه مدیران پرستاری قرار بگیرد تا بتوان اقدامات مناسبی را درجهت رفع آن ها انجام داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.