ارتباط حمایت سازمانی درک شده با اشتیاق شغلی و ابعاد آن در پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر بیرجند


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط حمایت سازمانی درک شده با اشتیاق شغلی و ابعاد آن در پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر بیرجند دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط حمایت سازمانی درک شده با اشتیاق شغلی و ابعاد آن در پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر بیرجند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط حمایت سازمانی درک شده با اشتیاق شغلی و ابعاد آن در پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر بیرجند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط حمایت سازمانی درک شده با اشتیاق شغلی و ابعاد آن در پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر بیرجند :

پیش‌زمینه و هدف: با توجه به اینکه اشتیاق شغلی پرستاران با پیامدهایی همچون تعهد سازمانی و رضایت شغلی مرتبط است، تلاش جهت ارتقاء آن ضروری به نظر می رسد. اولین گام در راستای این هدف، شناخت عوامل مؤثر بر آن است. بنابراین پژوهش حاضر باهدف تعیین ارتباط حمایت سازمانی درک شده با اشتیاق شغلی پرستاران و ابعاد آن انجام شد.
مواد و روش‌ ها: پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل پرستاران بیمارستان‌های آموزشی شهر بیرجند بود که از بین آن‌ها ۱۲۰ پرستار به روش نمونه‌گیری چندمرحله‌ای وارد مطالعه شدند. داده‌ها به‌وسیله‌ی پرسشنامه‌های اشتیاق شغلی Utrecht و حمایت سازمانی درک‌شده Eisenberger جمع‌آوری شدند. به‌منظور تحلیل داده‌ها از شاخص‌های آمار توصیفی، آزمون‌های ضریب همبستگی پیرسون، آنالیز واریانس یک‌طرفه و آزمون تی ‌مستقل استفاده شد.
یافته‌ها: نتایج نشان داد که بین حمایت سازمانی درک‌شده با مؤلفه قدرت اشتیاق شغلی همبستگی مثبت و معنی‌داری وجود داشت (۰۵/۰>p، ۳۳/0r=). هرچند بین حمایت سازمانی درک‌شده با نمره کل اشتیاق شغلی و سایر ابعاد آن (فداکاری و جذب) نیز همبستگی مثبت و معنی‌داری مشاهده شد اما این همبستگی کمتر از ۳/۰ است و ضعیف تلقی می‌شود (۰۵/۰>p، ۳/۰>r). مؤلفه فداکاری اشتیاق شغلی در بین زنان و مردان تفاوت معنی‌داری داشت و میانگین این مؤلفه در زنان نسبت به مردان بیشتر بود (۰۵/۰>p).
بحث و نتیجه‌گیری: با توجه به اینکه حمایت سازمانی می تواند بر اشتیاق شغلی و ابعاد آن تأثیرگذار باشد، مدیران پرستاری می‌توانند با ایجاد فضایی حمایتی و در نظر گرفتن عوامل فردی در راستای ارتقاء اشتیاق شغلی پرستاران گام بردارند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.