بررسی آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی در سال ۱۳۹۸


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی در سال ۱۳۹۸ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی در سال ۱۳۹۸  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی در سال ۱۳۹۸،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی در سال ۱۳۹۸ :

مقدمه: توموگرافی کامپیوتری با اشع مخروطی (CBCT) یکی از روش‌های تصویربرداری رادیوگرافی است که امکان تصویربرداری دقیق و سه‌بعدی از بافت‌های فک و صورت با کمترین دیستورشن و کاهش خطرات ناشی از اشعه را فراهم می‌کند و به‌عنوان یک ضرورت برای اجرای دقیق درمان مطرح است؛ بنابراین، آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب CBCT)) اهمیت بالایی دارد. هدف از انجام این مطالعه بررسی آگاهی و نگرش دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام نسبت به موارد تجویز، مزایا و معایب توموگرافی کامپیوتری با اشع مخروطی در سال ۱۳۹۸ است.
مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی و به روش مقطعی، روی ۵۰ نفر از دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام در سال ۱۳۹۸ صورت گرفت. برای ارزیابی سطح آگاهی دندان‌پزشکان از پرسش‌نامه استفاده شد و اطلاعات به‌دست‌آمده با نرم‌افزار SPSS vol.22 تجزیه‌وتحلیل آماری گردید.
یافته‌ها: شرکت‌کنندگان در این مطالعه شامل ۲۷ مرد (۵۴ درصد) و ۲۳ زن (۴۶ درصد) بودند. میزان آگاهی از CBCT برحسب متغیر سن و جنس، از نظر آماری متفاوت و معنادار نبود (P=0.23). در رابطه با ارزیابی آگاهی دندان‌پزشکان با سابق کار می‌توان گفت که میزان آگاهی از CBCT برحسب متغیر سابق کار، از نظر آماری متفاوت و معنی‌دار نیست (P=0.654). میزان آگاهی از CBCT برحسب متغیر شرکت در دوره‌های آموزشی، از نظر آماری متفاوت و معنی‌دار نبود (P=0.213). بیشترین استفاده از CBCT برای ارزیابی داخل دهانی بود. بیشترین موارد استفاده از CBCT برای ارزیابی خارج دهانی تجویز می‌شد. بیشترین علت استفاده نکردن از CBCT هزین بالا ۵۴ درصد و بیشترین پاسخ صحیح شرکت‌کنندگان در بخش آگاهی، کاربرد CBCT در بررسی مکان ایمپلنت پیش از جراحی بود (۹۶ درصد). سطح آگاهی دندان‌پزشکان عمومی ۸۶۶/۴۷ درصد است که بر اساس دسته‌بندی، در دست ضعیف قرار گرفت.
بحث و نتیجه‌گیری: یافته‌های به‌دست‌آمده از این مطالعه نشان داد که سطح آگاهی دندان‌پزشکان عمومی شهر ایلام دربار CBCT در محدود ضعیف قرار دارد و بیشترین میزان آگاهی مربوط به دندان‌پزشکانی بود که سابق کار بالاتر و بیشتری نسبت به سایرین داشتند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.