مقایسه دو عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری در مهار تکثیر ویروس ۱HSV-


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه دو عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری در مهار تکثیر ویروس ۱HSV- دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه دو عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری در مهار تکثیر ویروس ۱HSV-  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه دو عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری در مهار تکثیر ویروس ۱HSV-،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه دو عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری در مهار تکثیر ویروس ۱HSV- :

سابقه و هدف: استفاده از گیاهان به عنوان دارو همیشه مورد توجه بوده است. در مطالعه حاضر، اثر عصاره آبی جمع آوری شده در فصل بهار و پاییز آرتمیزیا اوشری ((Artemisia aucheri بر بقای سلول های آلوده به ویروس ۱HSV- بررسی شد.
مواد و روش ها: در این مطالعه، اثر عصاره آبی جمع آوری شده آرتمیزیا اوشری در فصل های بهار و پاییز بر روی بقای سلولیVero پس از آلودگی با ویروسHSV- 1 در زمان ها و غلظت های مختلف با استفاده از دو روش TCID50 و MTT مورد مقایسه قرار گرفت. اثر عصاره آبی آرتمیزیا اوشری با غلظت ۲۵ ،۵۰، ۷۵ و۱۰۰ میگروگرم بر میلی لیتر بر روی رده سلولی Vero آلوده به ویروس HSV- 1 طی مدت ۲۴ سـاعت در محیط DMEM حاوی ۲% (FBS) انجام گرفت و سپس دوز ۵۰ درصد آلودگی سلول(TCID50) تعیین شد. هم چنین زنده مانی سلولی توسط تست MTT در ساعت های ۲ قبل از آلودگی با ویروس ۱HSV- ، ۰، ،۸ و۲۴ بررسی شد .
یافتــه ها: تعیین دوز ۵۰ درصد آلودگی سلول (TCID50) با رقت های مختلف عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری بر روی سلول های Vero آلوده با (۱/0MOI=) ویروس ۱ HSV-با میکروسکوپ اینورت انجام شد و با روش MTT مقایسـه شد. غلظت های ۵۰، ۷۵ و ۱۰۰ میکروگرم بر میلی لیتر عصاره فصل بهار و غلظت های۵۰ و ۷۵ میکروگرم بر میلی لیتر عصاره فصل پاییز به طور قابل توجهی عفونت ویروس۱HSV- را (از ۱۰۸ به ۱۰۶)کاهش داد. که در این میان عصاره بهاره با غلظت ۷۵ میکروگرم بر میلی لیتر بیش ترین مهار ویروسی و میزان بقای سلولی را نشان داد. هم چنین اختلاف معناداری بین دو عصاره آبی بهاره و پاییزه آرتمیزیا اوشری بر روی بقای سلول مشاهده شد (۹۷/0r = ، ۰۰۰۲/۰ (P=.رگرسیون دو روش انجام شده (TCID50وMTT ) نشان داد که همبستگی بین نتیجه عصاره بهاره و پاییزه وجود دارد.
نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کاهش تیتر ویروس در عصاره آبی بهاره آرتمیزیا اوشری در مقایسه با عصاره آبی پاییزه آرتمیزیا اوشری به طور معنی داری ۱HSV- )0001/0 (P= بیش تر بود که حاکی از مؤثر بودن عصاره در کاهش تیتر ویروسی است و می توان نتیجه گرفت که عصاره بهاره آرتمیزیا اوشری برای درمان تبخال مؤثر است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.