مروری بر اثرات حفاظتی برخی از گیاهان دارویی بومی ایران در مقابل سمیت کبدی القا شده توسط تتراکلرید کربن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مروری بر اثرات حفاظتی برخی از گیاهان دارویی بومی ایران در مقابل سمیت کبدی القا شده توسط تتراکلرید کربن دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مروری بر اثرات حفاظتی برخی از گیاهان دارویی بومی ایران در مقابل سمیت کبدی القا شده توسط تتراکلرید کربن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مروری بر اثرات حفاظتی برخی از گیاهان دارویی بومی ایران در مقابل سمیت کبدی القا شده توسط تتراکلرید کربن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مروری بر اثرات حفاظتی برخی از گیاهان دارویی بومی ایران در مقابل سمیت کبدی القا شده توسط تتراکلرید کربن :

سابقه و هدف: کبد یک اندام حیاتی در بدن است که نقش‌های مهمی از جمله متابولیزه کردن مواد و ترشح آنزیم‌ها دارد. شناخت هرچه بیش‌تر این اندام حیاتی جهت مراقبت بهتر از آن همواره مورد توجه محققان بوده است. تتراکلرید کربن (CCl4) یکی از شناخته‌ شده‌ ترین سموم کبدی است. از این ترکیب در مطالعات علمی به‌عنوان یک مدل شناخته شده جهت ارزیابی اثرات محافظ کبدی ترکیبات مختلف استفاده می‌شود. در سالیان اخیر، پژوهشگران ایرانی در مطالعات متعددی اثرات حفاظت کبدی برخی گیاهان دارویی بومی ایران را بررسی کرده‌اند. به‌دلیل سهولت دسترسی به گیاهان دارویی متعدد در کشور ایران، امکان انجام تحقیقات فراوان در رابطه با اثرات حفاظتی گیاهان دارویی مختلف علیه سمیت کبدی ناشی از CCl4 وجود دارد، که در این مطالعه مروری به بررسی مهم‌ترین آن‌ها پرداخته‌ایم.
مواد و روش‌ها: در این مطالعه مروری، خلاصه‌ای از مهم‌ترین پژوهش‌های منتشر شده در سالیان اخیر مرتبط با اثرات حفاظت کبدی گیاهان دارویی بومی ایران علیه سمیت کبدی القا شده توسط CCl4ارائه شده است. تتراکلرید کربن، سمیت کبدی، اثرات حفاظت کبدی، گیاهان دارویی به‌عنوان کلمات کلیدی در نظر گرفته شد. از گوگل اسکالر، SID، Pubmed و Sciencedirect به منظور جستجو استفاده شد. تاکید بر گیاهان بومی ایران بود.
یافته‌ها: گیاهان دارویی به عنوان منابع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، جهت درمان سمیت کبدی ناشی از سموم کبدی از جمله CCl4 درنظر گرفته می‌شوند. جهت مقابله با سمیت کبدی ناشی از هپاتوتوکسین‌ها می‌توان از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به منظور مهار رادیکال‌های آزاد مخرب استفاده کرد.
استنتاج: گیاهان دارویی حاوی ترکیبات آنتی‌اکسیدانی به دلیل داشتن قابلیت مهار رادیکال‌های آزاد، می‌توانند در ممانعت از سمیت کبدی تتراکلرید کربن بسیار موثر باشند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.