تهیه و ارزیابی سامانه نیوزومی به‌منظور رسانش کنترل شده داروی سفازولین و بررسی فعالیت ضد‌باکتریایی آن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تهیه و ارزیابی سامانه نیوزومی به‌منظور رسانش کنترل شده داروی سفازولین و بررسی فعالیت ضد‌باکتریایی آن دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تهیه و ارزیابی سامانه نیوزومی به‌منظور رسانش کنترل شده داروی سفازولین و بررسی فعالیت ضد‌باکتریایی آن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تهیه و ارزیابی سامانه نیوزومی به‌منظور رسانش کنترل شده داروی سفازولین و بررسی فعالیت ضد‌باکتریایی آن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تهیه و ارزیابی سامانه نیوزومی به‌منظور رسانش کنترل شده داروی سفازولین و بررسی فعالیت ضد‌باکتریایی آن :

زمینه و اهداف: بیماری‌های عفونی از اصلی‌ترین دلایل مرگ‌‌ومیر در جهان هستند. استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها برای مقابله با این بیماری‌ها علاوه بر محدودیت‌ها و بروز عوارض جانبی، سبب مقاومت میکروارگانیسم‌ها می‌شود. استفاده از نانوسامانه‌‌های دارورسان راهی موثر برای افزایش پایداری و کاهش میزان مصرف آنتی‌بیوتیک است. هدف این پژوهش بارگذاری داروی سفازولین در نانوسامانه نیوزومی به منظور رهایش کنترل شده آن است.
مواد و روش کار: این مطالعه تجربی در سال ۹۷ برای بررسی اثر فرمولاسیون بر پایه اسپن ۶۰ ، توئین ۶۰ و کلسترول بر سنتز نانوسامانه نیوزومی بارگذاری شده با آنتی‌بیوتیک سفازولین به روش آب‌رسانی لایه نازک انجام شد. مشخصات نانوسامانه‌های سنتزی و فعالیت ضدباکتریایی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
یافته ها: تصاویر SEM نشان داد، نانوذرات کروی هستند. بازده محصور‌سازی فرمولاسیون اول، دوم و سوم به ترتیب %۳۳، ۱۹/۷% و ۴۰/۷۶% بود. رهایش سفازولین از نانوسامانه اول، دوم و سوم طی ۳۰ روز ۴۸%، ۸۱/۵% و ۶۳% بود. اندازه و پتانسیل زتا نانوسامانه نیوزومی سوم ۱۵۴ نانومتر و ۲۴- میلی‌ولت ارزیابی شد. حداقل غلظت بازدارنده رشد باکتری اشریشیا کلی و استافیلوکوکوس اورئوس به ترتیب ۴ و ۱۵۰ میکروگرم بر میلی‌لیتر است. نانوسامانه با فرمولاسیون سوم اثر ضدباکتریایی معنی‌داری در ۶ روز بر باکتری اشریشیا کلی نشان داد و قطر هاله عدم رشد آن تقریبا ثابت ‌ماند.
نتیجه‌گیری: فرمولاسیون بهینه نانوذرات نیوزوم شامل اسپن۶۰ (۰/۰۶۰)، توئین ۶۰ (۰/۰۹۰) و کلسترول (۰/۰۴۶) بود. رهایش مداوم و کنترل شده سفازولین از نیوزوم، همراه با افزایش نفوذ دارو سبب کاهش رشد باکتری‌های اشریشیا کلی (ATCC 9637E. coli, ) و استافیلوکوکوس اورئوس (ATCC 12600S. aureus, ) می‌شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.