ارزیابی میزان آفلاتوکسین M1 در شیرهای پاستوریزه استان آذربایجان‌شرقی به روش HPLC


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی میزان آفلاتوکسین M1 در شیرهای پاستوریزه استان آذربایجان‌شرقی به روش HPLC دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی میزان آفلاتوکسین M1 در شیرهای پاستوریزه استان آذربایجان‌شرقی به روش HPLC  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی میزان آفلاتوکسین M1 در شیرهای پاستوریزه استان آذربایجان‌شرقی به روش HPLC،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی میزان آفلاتوکسین M1 در شیرهای پاستوریزه استان آذربایجان‌شرقی به روش HPLC :

زمینه و هدف: آفلاتوکسین‌ها متابولیت‌های ثانویه قارچی و گروهی از مایکوتوکسین‌ها می‌باشند که به عنوان یک ماده سرطان‌زا برای انسان شناخته شده‌اند. هدف از این پژوهش تعیین میزان آفلاتوکسین M1 در شیر پاستوریزه تولیدی کارخانجات لبنی استان آذربایجان‌شرقی به روش کروماتوگرافی مایع با کارائی بالا (HPLC) می‌باشد.
روش کار: در این مطالعه ۴۵ نمونه شیر پاستوریزه به‌طور تصادفی در فواصل زمانی مرداد تا مهر ماه سال ۱۳۹۴ از کارخانه‌های لبنی استان آذربایجان‌شرقی جمع‌آوری گردید. سپس میزان آفلاتوکسین M1 در هر نمونه با استفاده از دستگاه HPLC مجهز به دتکتور فلورسانس بعد از خالصسازی با ستون‌های ایمنوافینیتی تعیین شد.
یافته‌ها: نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که ۴۷ درصد نمونه‌های آزمایش شده آلوده به سم آفلاتوکسین M1 بودند. در ۵۳ درصد نمونه‌ها آلودگی قابل تشخیص مشاهده نگردید. محدوده آلودگی بین ۲۷/۴۳-۱ نانوگرم در لیتر بود، هیچ‌کدام از نمونه‌ها نیز آلودگی بالاتر از حد قانونی اتحادیه اروپا (۵۰ نانوگرم در لیتر) نداشتند. در نمونه‌های شیر پاستوریزه کارخانه‌های لبنی مختلف از نظر میزان آلودگی به آفلاتوکسین M1، تفاوت معنی‌دار وجود داشت (۰۵/0p).
نتیجه‌گیری: پائین بودن میزان آفلاتوکسین M1 در نمونه های مورد مطالعه، در حال حاضر می‌تواند از نظر بهداشت عمومی رضایت‌بخش باشد. با این حال آلودگی نزدیک به حد مجاز استاندارد در ۳ درصد نمونه‌ها مورد توجه است و نیاز به پایش مداوم و بررسی‌های دقیق‌تر مانند نوع تغذیه دام دارد. در ضمن رعایت بهداشت دامداری‌ها و کارخانه‌های لبنی ضروری است تا برنامه‌ریزی لازم برای کاهش میزان آفلاتوکسین‌ M1 در شیر و فرآورده‌های لبنی صورت گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.