بررسی تاثیر آموزش های دوران بارداری بر شاخص سلامت نوزادان و روند زایمان مادران باردار در شهرستان قاین در سال ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش های دوران بارداری بر شاخص سلامت نوزادان و روند زایمان مادران باردار در شهرستان قاین در سال ۱۳۹۷ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش های دوران بارداری بر شاخص سلامت نوزادان و روند زایمان مادران باردار در شهرستان قاین در سال ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش های دوران بارداری بر شاخص سلامت نوزادان و روند زایمان مادران باردار در شهرستان قاین در سال ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش های دوران بارداری بر شاخص سلامت نوزادان و روند زایمان مادران باردار در شهرستان قاین در سال ۱۳۹۷ :

مقدمه: دوران بارداری یکی از مهمترین و پرمخاطره ترین دوران زندگی مادر و جنین است؛ لذا این مطالعه با هدف بررسی تاثیر آموزش های دوران بارداری بر شاخص سلامت نوزادان و روند زایمان در مادران باردار انجام شد.

مواد و روش ها: این مطالعه کارآزمایی بالینی دوسو کور در سال ۱۳۹۷ بر روی ۱۸۷ نفر از زنان باردار انجام شد، نمونه به روش مبتنی برهدف انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه آزمون وکنترل تقسیم شدند. گروه آزمون به مدت ۸ جلسه ۱.۵ ساعته با تناوب تقریبا هر سه هفته یکبار در کلاس های آموزشی آمادگی برای زایمان شرکت کردند و گروه کنترل مراقبت های معمول دوران بارداری را دریافت نمودند. برای جمع اوری داده ها از پرسش نامه اطلاعات فردی، برگه ثبت شاخص های فیزیولوژیک، فرم پارتوگراف و ترازو جهت توزین نوزاد استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS(نسخه۱۶) وآزمونه ای آماری آزمون کای و اسکوئر،تی مستقل و من ویتنی صورت گرفت.

یافته ها: نتایج آماری نشان داد که در وزن هنگام تولد، دور سر، قد نوزاد و آپگار دقیقه اول و پنجم تفاوت آماری معناداری بین دو گروه وجود ندارد. طول مدت زایمان نشان داد که طول مرحله اول در گروه آزمون۱۳±۱۸۴/۹۲ و در گروه کنترل ۱۴±۲۵۲/۵۸ بود که از نظر آماری معنی دار می باشد(۰/۰۰۲=P) ولی در طول مرحله دوم و سوم زایمان تفاوت آماری معنی داری بین دو گروه مشاهده نشد.

بحث و نتیجه گیری: برگزاری کلاس ه ای دوران بارداری سبب کاهش طول مدت زایمان می شود، لذا پیشنهاد می گردد این کلاس ها به طور گسترده تری درمراکز مراقبت بارداری و زایمان تشکیل گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.