بررسی مقایسه ای بیان ژن Fas و ژن های وابسته در بیماران با پره اکلامپسی و زنان سالم: یک مطالعه مقطعی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای بیان ژن Fas و ژن های وابسته در بیماران با پره اکلامپسی و زنان سالم: یک مطالعه مقطعی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای بیان ژن Fas و ژن های وابسته در بیماران با پره اکلامپسی و زنان سالم: یک مطالعه مقطعی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای بیان ژن Fas و ژن های وابسته در بیماران با پره اکلامپسی و زنان سالم: یک مطالعه مقطعی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای بیان ژن Fas و ژن های وابسته در بیماران با پره اکلامپسی و زنان سالم: یک مطالعه مقطعی :

مقدمه: پره اکلامپسی یک بیماری پرفشاری خون در بارداری است که حدود ۲ تا ۱۰ % حاملگی ها را در سطح جهان درگیر می کند. گزارش شده است که بیان mRNA فاکتور نکروز کننده تومور آلفا TNF-α، Fas و FasL در بستر جفت در حاملگی های با پره اکلامپسی تغییر می کند. ما این فرضیه را مطرح کردیم که بیان این ژن ها همچنین در سلول های تک هسته ای خون محیطی PBMCs مبتلایان به پره اکلامپسی تغییر می کند.
هدف: مقایسه بین بیان ژن گیرنده Fas و ژن های وابسته در PBMCs زنان با پره اکلامپسی و نرمال.
مواد و روش ها: یک مطالعه مقایسه ای مقطعی جهت ۱۸ مورد و ۱۸ شاهد طراحی شد. ۵ میلی لیتر از خون محیطی با رعایت موارد بهداشتی جمع آوری شد. بافی کت به وسیله سانتریفیوژ جدا شد و در منفی ۲۰ درجه سانتیگراد نگه داری شد. استخراج RNA به وسیله کیت Favorgen انجام شد. بیان mRNA فاکتور نکروز کننده تومور آلفا TNF-α، Fas و FasL به وسیله real-time polymerase chain reaction بررسی شد.
نتایج: افزایش معنی داری در بیان TNF-α، Fas و FasL در PBMCs زنان با پره اکلامپسی در مقایسه با زنان نرمال مشاهده شد. به علاوه ارتباط معنی داری بین بیان ژن TNF-α با ژن های Fas و FasL مشاهده شد.
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه بیانگر این نکته است که بیان TNF-α، Fas و FasL در PBMCs زنان با پره اکلامپسی تغییر کرده و بنابراین می تواند در ارتباط با پاتوژنز بیماری باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.