آلودگی باکتریایی منی: یک عامل احتمالی در سقط مکرر با علت ناشناخته در زوج های نابارور


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آلودگی باکتریایی منی: یک عامل احتمالی در سقط مکرر با علت ناشناخته در زوج های نابارور دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آلودگی باکتریایی منی: یک عامل احتمالی در سقط مکرر با علت ناشناخته در زوج های نابارور  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آلودگی باکتریایی منی: یک عامل احتمالی در سقط مکرر با علت ناشناخته در زوج های نابارور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آلودگی باکتریایی منی: یک عامل احتمالی در سقط مکرر با علت ناشناخته در زوج های نابارور :

مقدمه: حدود ۵۰% از مواردی که منجر به سقط جنین می شود هنوز ناشناخته مانده است. پیشنهاد شده است که فاکتورهای مربوط به اسپرم در سقط جنین نقش داشته باشند.
هدف: هدف از انجام این مطالعه تعیین ارتباط احتمالی بین آلودگی های باکتریایی منی با سقط مکرر با علت ناشناخته بود. همچنین، همبستگی بین تعداد کلنی باکتریایی و تراکم کروماتین اسپرم مورد بررسی قرار گرفت.
مواد و روش ها: این مطالعه شامل ۳۰ مرد بارور (گروه A) و ۳۰ زوج نابارور تحت درمان با روش IVF (گروه B) با سقط مکرر با علت ناشناخته بود. جمع آوری نمونه منی و تجزیه و تحلیل آن با توجه به دستورالعمل کتاب WHO انجام شد. تعداد اسپرم و تحرک اسپرم ها با استفاده ازلام Makler مورد بررسی قرار گرفت. رنگ آمیزی ائوزین-نیگروزین و پاپانیکولا برای بررسی قابلیت حیات اسپرم و مورفولوژی، به ترتیب به کار گرفته شد. نمونه های منی هر دو گروه برای تعیین باکتری های هوازی کشت داده شدند. از رنگ آمیزی آنیلین بلو (AB) و تولوئیدن بلو (TB) برای ارزیابی تراکم کروماتین اسپرم استفاده شد. سلول های آنیلین بلو+ و تولوئیدین بلو+ به ترتیب به عنوان اسپرم های آسیب دیده در نظر گرفته شد.
نتایج: تعداد کلنی های تشکیل شده در گروه B در مقایسه گروه A به طور قابل توجهی بالاتر بود، میزان کلنی استافیلوکوکوس اورئوس و اشریشیا کلی بین دو گروه تفاوت معنی داری داشت. آنیلین بلو+ و تولوئیدین بلو+ سلول های اسپرم در گروه B نسبت به گروه A افزایش قابل توجهی داشت. همبستگی منفی معنی داری بین تعداد کلنی، تحرک پیشرونده (۰/۰۱=p) و درصد زنده بودن اسپرم (۰/۰۰۷=p) وجود داشت. همچنین یک همبستگی مثبت بین تعداد کلنی و آنیلین بلو مثبت (۰/۰۰۱=p) و تولوئیدین بلو مثبت (۰/۰۰۴=p) یافت شد.
نتیجه گیری: به نظر می رسد که آلودگی های باکتریایی در مایع منی مردان از زوج های با سقط مکرر با علت ناشناخته به میزان قابل توجهی نسبت به مردان بارور بالاتربود. وجود میکروارگانیسم ها در مایع منی ممکن است با پارامترهای و کیفیت اسپرم ارتباط مستقیم داشته باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.