تفاوت توانایی ذهنی‌سازی در کودکان دارای اختلال یادگیری و اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تفاوت توانایی ذهنی‌سازی در کودکان دارای اختلال یادگیری و اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تفاوت توانایی ذهنی‌سازی در کودکان دارای اختلال یادگیری و اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تفاوت توانایی ذهنی‌سازی در کودکان دارای اختلال یادگیری و اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تفاوت توانایی ذهنی‌سازی در کودکان دارای اختلال یادگیری و اختلال کم‌توجهی/بیش‌فعالی :

زمینه و هدف: هدف این پژوهش تعیین تفاوت توانایی ذهنی‌سازی در کودکان دارای اختلال یادگیری و اختلال کم‌توجهی/ بیش‌فعالی بود.
روش: روش پژوهش توصیفی از نوع علتی مقایسه ای و جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام دانش‌آموزان دچار بیش‌فعالی/ کم‌توجهی و اختلال‌های یادگیری پایه ششم مدارس مستقر در آموزش و پرورش منطقه ۱۳ شهر تهران در سال ۱۳۹۹ بود که از میان آن ها ۹۰ نفر کودک بیش‌فعال و ۹۰ نفر کودک دچار اختلال یادگیری که واجد شرایط بودند، به صورت در دسترس انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه ذهنی سازی براون و رایان (۲۰۰۶) بود. تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس و نرم افزار SPSS-26 صورت گرفت.
یافته‌ها: نتایج پژوهش حاضر نشان داد بین دو گروه به لحاظ توانایی ذهنی سازی تفاوت وجود داشت، به‌طوری که کودکان دچار اختلال های یادگیری در مقایسه با کودکان دچار اختلال بیش‌فعالی/کم‌توجهی از سطوح بالاتر توانایی ذهنی سازی برخوردار بودند (۰۰۱/0P).
نتیجه‌گیری: براساس یافته های پژوهش بین کودکان دچار اختلال بیش‌فعالی/ کم‌توجهی و کودکان دچار اختلال های یادگیری به لحاظ توانایی ذهنی سازی تفاوت وجود دارد و کودکان دچار اختلال بیش‌فعالی/کم‌توجهی در مقایسه با کودکان دچار اختلال های یادگیری، کمتر از توانایی ذهنی‌سازی برخوردار هستند. پیشنهاد می‌شود با تلفیق آموزه‌های اسلامی و روان‌شناسی در زمینه ذهنی‌سازی مطالعات جامع‌تری طراحی شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.