اثر عصاره آبی- الکلی زردچوبه بر آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثر عصاره آبی- الکلی زردچوبه بر آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثر عصاره آبی- الکلی زردچوبه بر آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثر عصاره آبی- الکلی زردچوبه بر آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثر عصاره آبی- الکلی زردچوبه بر آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی :

اهداف: آدریامایسین از داروهای مهم ضدسرطان است که باعث آسیب کلیوی می‌شود. در مطالعات متعددی اثرات ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی زردچوبه گزارش شده است. هدف این مطالعه، تعیین اثرات عصاره آبی- الکلی زردچوبه بر آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی بود.

مواد و روش‌ها: در این مطالعه تجربی، ۳۲ سر موش صحرایی نر نژاد ویستار به‌صورت تصادفی ساده به چهار گروه؛ شاهد، آدریامایسین (۵میلی‌گرم بر کیلوگرم)، عصاره زردچوبه (۱۰۰۰میلی‌گرم بر کیلوگرم) و عصاره زردچوبه به‌همراه آدریامایسین تقسیم شدند. گروه‌ها به‌مدت ۵ هفته تحت تیمار قرار گرفتند و در روزهای صفر، ۶، ۱۰، ۱۴، ۲۱، ۲۸ و ۳۵ نمونه ادرار ۲۴ساعته آنها برای اندازه‌گیری میزان فیلتراسیون گلومرولی جمع‌آوری شد. برای تعیین درصد آسیب کلیوی از کلیه سمت چپ حیوانات استفاده شد. داده‌ها به‌کمک نرم‌افزار SPSS 16 و توسط آزمون‌های آماری آنالیز واریانس یک‌طرفه، تعقیبی توکی و T زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

یافته‌ها: میانگین فیلتراسیون گلومرولی در گروه آدریامایسین در روزهای ۲۱ و ۳۵ نسبت به روزهای صفر و ۶ کاهش معنی‌دار و در گروه عصاره زردچوبه در روزهای ۱۰، ۱۴، ۲۱ و ۲۸ افزایش معنی‌دار داشت (۰۵/0p). درصد آسیب کلیوی در گروه‌های آدریامایسین (۰۰۱/0p) و عصاره زردچوبه به‌همراه آدریامایسین (۰۱/0p) نسبت به گروه شاهد افزایش معنی‌دار و در گروه عصاره زردچوبه و گروه عصاره زردچوبه به‌همراه آدریامایسین نسبت به گروه آدریامایسین کاهش معنی‌دار نشان داد (۰۰۱/0p).

نتیجه‌گیری: عصاره آبی- الکلی زردچوبه، درصد آسیب کلیوی ناشی از آدریامایسین در موش‌های صحرایی را کاهش داده و سبب بهبود میزان فیلتراسیون گلومرولی می‌شود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.