ارزیابی برنامه آموزشی نظریهمحور در پیشگیری از رفتارهای دارای خطر انتقال در بیماران اچ آی وی مثبت: مطالعهای در چارچوب مدل اعتقاد بهداشتی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی برنامه آموزشی نظریهمحور در پیشگیری از رفتارهای دارای خطر انتقال در بیماران اچ آی وی مثبت: مطالعهای در چارچوب مدل اعتقاد بهداشتی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی برنامه آموزشی نظریهمحور در پیشگیری از رفتارهای دارای خطر انتقال در بیماران اچ آی وی مثبت: مطالعهای در چارچوب مدل اعتقاد بهداشتی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی برنامه آموزشی نظریهمحور در پیشگیری از رفتارهای دارای خطر انتقال در بیماران اچ آی وی مثبت: مطالعهای در چارچوب مدل اعتقاد بهداشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی برنامه آموزشی نظریهمحور در پیشگیری از رفتارهای دارای خطر انتقال در بیماران اچ آی وی مثبت: مطالعهای در چارچوب مدل اعتقاد بهداشتی :
اهداف: پیشگیری و کاهش رفتارهای خطر مرتبط با انتقال اچآیوی در میان بیماران اچآیوی مثبت یکی از اولویتهای سلامت همگانی است. پژوهش حاضر با هدف ارزیابی تاثیر برنامه آموزشی با استفاده از مدل اعتقاد بهداشتی بر رفتارهای پیشگیریکننده از انتقال بیماری در بیماران اچآیوی مثبت انجام شد.
مواد و روشها: در این مطالعه نیمهتجربی، ۹۲ بیمار HIV مثبت و مبتلا به ایدز بالای ۱۸ سال شهرستانهای سراوان و سرباز که در ۱۳۹۲ در مرکز مشاوره بیماریهای عفونی و رفتاری سراوان یا سرباز دارای پرونده بودند به روش سرشماری انتخاب و وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه محققساخته شامل بخش دموگرافیک (۱۰ سئوال)، سازههای مدل اعتقاد بهداشتی (۱۷ سئوال) و ارزیابی عملکرد بیماران (۱۱ سئوال) بود. دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS 18 و با آزمونهای آماری T مستقل و زوجی و مجذور کای تجزیه و تحلیل شد.
یافتهها: دو گروه از نظر متغیرهای دموگرافیک همسان بوده و تفاوت معنیداری نداشتند. میانگین نمره حساسیت و شدت درکشده، منافع و موانع درکشده، خودکارآمدی درکشده و رفتار بعد از مداخله آموزشی نسبت به قبل از مداخله آموزشی بهطور معنیداری افزایش پیدا کرد (۰۰۱/0p).
نتیجهگیری: استفاده از مدل اعتقاد بهداشتی بر ارتقای رفتارهای پیشگیرانه از ایدز در بیماران مبتلا به ایدز موثر است و از طریق افزایش آگاهی، نگرش، حساسیت، شدت، منافع و خودکارآمدی و کاهش موانع درکشده، موجب ارتقای رفتارهای پیشگیرانه از ایدز میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.