پاورپوینت ابن خطیب اندلسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ابن خطیب اندلسی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ابن خطیب اندلسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ابن خطیب اندلسی :

محتویات

۱ ولادت
۲ وفات
۳ اساتید
۴ آثار
۵ پانویس
۶ منابع مقاله
۷ وابسته‌ها

ولادت

وى در لوشه به دنیا آمد و در خردى با پدر به غرناطه رفت و در آنجا علم و ادب فراگرفت و چون در نظم، نثر و ترسل سرآمد همگنان شد، به خدمت سلطان ابوالحجاج درآمد و در دیوان انشاء زیردست ابوالحسن بن جیاب به کار پرداخت و چندى بعد به‌جاى وى منشى مخصوص و وزیر ابوالحجاج شد و به‌رغم جوانى، گذشته از وزارت، ریاست لشکر و بیت‌المال را نیز در دست گرفت. همچنین انتصاب کارگزاران دولتى بر عهده وى بود و از این راه ثروت فراوان کسب کرد.

سلطان بارها او را به سفارت نزد سلاطین دیگر فرستاد و پس از سلطان، پسرش الغنى بالله، او را به ریاست هیئتى، نزد سلطلان مغرب فرستاد. موفقیت وى در این مأموریت، جایگاه او را نزد سلطان بالا برد تا اینکه شورشى به همدستى برادر سلطان درگرفت و الغنى بالله گریخته و او نیز دستگیر و زندانى شد، ولى سرانجام به شفاعت سلطان ابوسالم آزاد شده و به مغرب رفت و در آنجا با دانشمندانى مانند ابن خلدون آشنا گردید و به نوشتن آثار خود پرداخت.

الغنى بالله در ۷۶۳ق، مجددا بر تخت سلطنت نشست و او را به خدمت بازخواند. بدین‌سان، دوره دوم اقتدار وى آغاز شد که نزدیک به ده سال طول کشید. وى که خواهان قدرت مطلق در امور دولتى بود، طى این دوره به دور کردن رقیبان از میدان دست زد؛ کارى که سرانجام به بهاى جان وى تمام شد.

وفات

اطرافیان سلطان که از استبداد وى خسته شده بودند، دست به کار آشفتن ذهن سلطان نسبت به او شدند و سرانجام او را زندانى کرده و پس از شکنجه بسیار، در سال ۷۷۶ق / ۱۳۷۴م وى را در زندان خفه کردند و فرداى آن شب، او را در باب المحروق، به خاک سپردند، اما روز بعد، جسد او را بیرون آورده و بر آتش گذاشتند و بار دیگر به قبر بازگرداندند. بر اثر این رفتار زشت بود که او را «ذوالمیتین» و «ذوالقبرین» نیز خوانده‌اند.

اساتید

ابوعبدالله بن

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.