پاورپوینت ثلاثیات الکلینی وقرب الإسناد


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ثلاثیات الکلینی وقرب الإسناد دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ثلاثیات الکلینی وقرب الإسناد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ثلاثیات الکلینی وقرب الإسناد :

محتویات

۱ ساختار
۲ گزارش محتوا
۳ وضعیت کتاب
۴ پانویس
۵ منابع مقاله
۶ وابسته‌ها

ساختار

این اثر مشتمل است بر:

مقدمه‌ای مفصل به قلم آیت‌الله سید احمد مددی؛
مقدمه مفصل نویسنده در سه فصل؛
متن ثلاثیات در سه بخش.

گزارش محتوا

کتاب شریف کافی تألیف ابوجعفر محمد بن یعقوب کلینی (متوفی ۳۲۹ق) و قرب الإسناد اثر ابوعباس‌ عبداللّه بن جعفر حمیری قمی (متوفی ۳۰۴ق) گنجینه‌های پرخیر و برکتی هستند که کریمانه‌ خوان نعمت را بر‌ تشنگان‌ معارف اهل‌بیت(ع) گسترانیده‌اند و چه‌بسیار فقیهان و محققانی که از آن بهره‌ها برده‌اند و پژوهش‌های قابل توجه – گاه تکراری – ‌درباره آنها صورت گرفته است؛ از جمله این پژوهش‌ها کتاب «ثلاثیات الکلینی وقرب الإسناد»، تألیف امین ترمس عاملی است[۱]‏.

مؤلف در مقدمه ۱۲۷ صفحه‌ای و در سه فصل به مباحث ذیل پرداخته است:

فصل اوّل: سند و اسناد، تعریف و مراتب آن. اسناد از ویژگی‌های مسلمانان است و دیگر امت‌ها کتب آسمانی‌اشان را با کلام علما و احبارشان آمیخته‌اند، بدون اینکه وحی و کلام ایشان را از هم متمایز نمایند[۲]‏.

فصل دوم‌: اصطلاح‌ ثلاثیات و منشأ آن: منظور از ثلاثیات روایاتی است که به سه واسطه روایت می‌شود. از دیدگاه عامه روایتی است که بین مخرج حدیث و نبی سه راوی باشد: صحابی، تابعی و تابعی تابعی، اما از دیدگاه شیعه ثلاثیات به احادیثی گفته می‌شود که بین مخرج حدیث و امام صادق(ع) سه راوی باشد[۳]‏.

ثلاثیات اهل سنت که در این کتاب مورد بحث قرار گرفته عبارت است از: ثلاثیات بخاری، مسلم، ترمذی، نسایی، ابوداود، ابن ماجه، شافعی، احمد بن حنبل، دارمی، ابوداود طیالسی، ابن حمید و طبرانی.

در ادامه از ثلاثیات کلینی‌، ثلاثیات حکمیه‌، ثلاثیات سند و ثلاثیات متن بحث شده است[۴]‏.

فصل سوم: مؤلف در این فصل با اشاره به اینکه راویان در هر طبقه از ثلاثیات کلینی، متعدد هستند، راویان را به سه‌ طبقه‌ تقسیم می‌کند: مشایخ کلینی، مشایخ مشایخ کلینی، اصحاب امام صادق(ع) و سپس به ترجمه و شرح حال ثقه‌الاسلام کلینی و راویان می‌پردازد:

طبقه اوّل: ۶ راوی؛

طبقه دوم: ۹ راوی؛

طبقه سوم: ۱۲‌ راوی[۵]‏.

ثلاثیات ذکرشده در کتاب، در سه بخش ارائه شده است:

روایاتی‌ که‌ حکم‌ به ثلاثی بودن آنها شده است (۱۳۵ روایت‌).
در روایت هشتم، علی بن ابراهیم از هارون بن مسلم از مسعده بن صدقه از امام صادق(ع) نقل کرده است: رسول‌الله(ص) فرمود: مدارای ب

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.