پاورپوینت چهارسوقی، محمد هاشم بن زین العابدین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت چهارسوقی، محمد هاشم بن زین العابدین دارای ۱۸ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت چهارسوقی، محمد هاشم بن زین العابدین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت چهارسوقی، محمد هاشم بن زین العابدین :

محتویات

۱ ولادت
۲ تحصیلات
۳ بازگشت به اصفهان
۴ اساتید
۵ شاگردان
۶ وفات
۷ آثار
۸ وابسته‌ها

ولادت

در سال ۱۲۳۵ق، در خوانسار متولد شد. او، فرزند آیت‌الله سید زین‌العابدین خوانسارى است. او را سرسلسله خاندان معروف روضاتى مى‌شناسند.

میرزا محمد هاشم، هفت برادر داشت که جملگى از علما و فضلا و یا مجتهدان اصفهان بوده‌اند و آیت‌الله میرزا محمدباقرخوانسارى صاحب کتاب پرارج «روضات الجنات» یکى از آنان بوده است.

تحصیلات

ایشان، در سال ۱۲۷۴ق، پس از حضور ده ساله در درس مرحوم میر سید حسن مدرس که از افاضل اعلام اصفهان بود، به نجف اشرف عزیمت نمود و در درس شیخ اعظم انصارى حاضر شد و مورد توجه خاص شیخ گردید؛ چنان‌که شیخ او را به اتمام کتاب «اصول آل الرسول» تشویق نمود و نیازمندى حوزه علمیه نجف را نسبت به چنین کتابى اعلام فرمود.

مراودات او با میرزاى بزرگ شیرازى نیز یادآور حضور جدى و علمى میرزا در مدینه العلم نجف اشرف بوده است و بدین‌سان، میرزا هاشم، از شاگردان و خصیصین مکتب نجف نیز محسوب مى‌شود.

بازگشت به اصفهان

میرزا، پس از حضورى چند ساله در نجف اشرف، به ایران مراجعت کرد و در اصفهان دوباره رحل اقامت افکند و مدت پنجاه سال به تدریس فنون مختلف علمى از فقه و اصول و رجال و… پرداخت و بزرگان بسیارى از محضرش بهره‌ها بردند. در دهه‌هاى آخر این پنجاه سال، میرزا به مقام افتاء و مرجعیت نائل گردید و مردم نقاط گسترده‌اى از بلاد ایران، به‌ویژه اصفهان و خوانسار از او تقلید می‌کردند و در موقعیت‌هاى مختلف، گوش‌به‌فرمان او بودند و این زمان، مصادف بود با مرجعیت میرزاى بزرگ شیرزاى، مرجع بزرگ شیعه و صاحب فتواى تحریم تنباکو در نجف اشرف؛ در عین حال، رساله عملیه‌اش در شهرهاى مختلف مورد عمل و مراجعه مؤمنین بود.

اساتید

اولین استاد وى که کراراً از او نام مى‌برده است، والدش، آقا سید زین‌العابدین خوانسارى است که بسیارى از علوم را در محضرش فراگرفت و استاد دیگرش، برادر فاضل، علامه و صاحب کمالاتش، آقا سید محمدباقرخوانسارى، صاحب کتاب پرارج «روضات الجنات» است.

از اساتید دیگرى که خود از مبرزین فضلاى اصفهان بوده و میرزا از محضرش بهره‌هاى فراوان برده است، آقا میر سید حسن مدرس بوده که پس از فوت سید صدر در سنه ۱۲۶۴ق، به مدت ده سال، از ملازمین درس وى بوده است و سپس راهى نجف اشرف شده و در محضر شیخ اعظم انصارى زانوى شاگردى به زمین ساییده است و از خواص شاگردان وى گردیده و مورد توجه شیخ اعظم قرار گرفته است.

آیت‌الله آقا شیخ محمد ابراهیم کرباسى، صاحب کتاب «اشارات الاصول» نیز استاد دیگر میرزا است؛ همان‌گونه که سید شفتى، صاحب کتاب «مطالع الانوار»، از اساتید اوست.

میرزا، مکاتباتى نیز با شیخ محمدحسن، صاحب «جواهر» و آقا سید ابراهیم قزوینى، صاحب «ضوابط الاصول» که از افاضل اعلام

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.