پاورپوینت صفی الدین حلی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت صفی الدین حلی دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت صفی الدین حلی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت صفی الدین حلی :

محتویات

۱ ولادت
۲ جایگاه
۳ صفی‌الدین حلی در کلام بزرگان
۴ وفات
۵ آثار
۶ منابع مقاله
۷ وابسته‌ها

ولادت

صفى‌الدین عبدالعزیز بن سرایا بن على بن ابوالقاسم بن احمد بن نصر بن عبدالعزیز ابوسرایا بن باقى بن عبدالله بن عریض حلى طائى سنبسى در سال ۶۷۷ ق در ساحل غربى شط الحله، متولد شد.

جایگاه

وى در رده اول شاعران لغت عرب جا دارد و شعرش با داشتن بافت محکم، الفاظ اصیل، معانى رقیق، انسجام، سلاست و اسلوب نغز، ممتاز است. او با محافظت بر مزایاى معنوى به محسنات لفظى نیز پرداخته است و ازاین‌رو در همه فنون شعر پیشرو شناخته شده و خود یکى از پیشروان ادب بشمار مى‌رود؛ چنان‌که در رشته‌هاى دیگر علم نیز دست داشته و جزء دانشمندان شیعه و در اعداد شاگردان علامه حلى (م ۷۲۶) محسوب مى‌شود.

صفی‌الدین حلی در کلام بزرگان

درکتاب «مجالس المؤمنین» از صاحب قاموس (مجدالدین فیروزآبادى شافعى‌م ۸۱۶ یا ۸۱۷) نقل شده که گفته است: درسال ۷۴۷، در بغداد به شاعر ادیب صفى‌الدین حلى برخوردم. او در آن وقت مردى سالخورده بود. بر نظم و نثر قدرتى تام داشت و در علوم ادبى و شعر استاد بود. شعرش از نسیم، لطیف‌تر و از چهره زیبایان پرطراوت‌تر بود. او شیعه‌اى خالص بود.

ابن حجر عسقلانى (م ۸۵۲) در «الدرر الکامنه فی أعیان المائه الثامنه» گفته است:

صفى در آموزش ادب سخت کوشید تا در همه رشته‌هاى شعر مهارت یافت. معانى و بیان را فراگرفت و در آنها تصنیف کرد. تجارت هم داشت و به شام و مصر و ماردین و… براى تجارت سفر مى‌کرد. در قاهره با ابن سیدالناس ابوحیان و سایر فضلاى آن زمان ملاقات کرد و همه به فضایلش گردن نهادند. بعضى از افاضل هم‌عصر صفى اعتقاد داشتند که کسى چون او شعر نسروده است.

دیوان صفى شامل فنون فراوانى از شعر است و قصیده بدیعیه او مشهور است و همچنین شرح آن قصیده به قلم خود شاعر، که در آن شرح تصریح کرده که از ۱۴۰ کتاب استمداد جسته است. صفى‌الدین در سال ۷۳۱ با صلاح‌الدین صفدى ملاقات کرده است و صفدى (م ۷۶۴) در «الوافی بالوفیات»

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.