پاورپوینت ابن شهرآشوب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ابن شهرآشوب دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ابن شهرآشوب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ابن شهرآشوب :

محتویات

۱ ولادت
۲ دانش او
۳ سفرها
۴ استادان
۵ مشایخ او در روایت و اجازه
۶ شاگردان
۷ وفات
۸ وابسته‌ها

ولادت

حافظ ابوجعفر (ابوعبدالله) محمد بن على بن شهرآشوب بن ابى نصر کیاکى بن ابى الجیش مازندرانى سَرَوى در سال ۴۸۸ق در سارى متولد شد.

دانش او

در هشت سالگى قرآن را حفظ کرد، از دانشى گسترده برخوردار بود، عبادت بسیار مى‌کرد همیشه با وضو بود، از بعد تألیف و تصنیف در نزد شیعه به منزل خطیب بغدادى نزد اهل سنّت بود.

سفرها

به خراسان و شهرهاى خوارزم و نیشابور و سبزوار (و بیهق) سفر کرد. بدنبال مخالفت و درگیرى با والى مازندران آن دیار را به مقصد بغداد ترک کرد و این در زمان مُقتَفى (۵۵۵- ۵۳۰ه‍.ق) بود و شاید در راه بغداد بود که با علماء رى، کاشان، اصفهان، و همدان و… دیدار کرد.

چند سالى در بغداد ماند و در زمان حکمروایى مستضیء (۵۷۴- ۵۶۶ه‍. ق) به موصل مهاجرت کرد و پس از آن در حلب (از شهرهاى سوریه) رحل اقامت افکند و این واقعه در زمان امیران شیعه مذهب آل حمدان به وقوع پیوست. در همانجا نیز درگذشت و به خاک سپرده شد.

استادان

احمد غزّالى، جارالله زمخشرى، ابوعلى طبرسى، ابوالحسن بیهقى فرید خراسان، خطیب خوارزمى، ابوالحسین سعید بن هبهالله معروف به قطب راوندى، ابوعبدالله محمد بن احمد نطنزى، سید‌ ‎ناصح‌الدین ابوالفتح عبدالواحد تمیمى آمُدى، ابومنصور احمد بن على بن ابى طالب طبرسى، ابوالفتوح رازى و ابوعلى محمد بن حسن فتّال نیشابورى

مشایخ او در روایت و اجازه

ابوجعفر محمد بن حسن شوهانى، محمد بن على بن محسن حلبى

– رکن‌الدین ابوالحسن بن على بن عبدالصمد سبزوارى نیشابورى، محمد بن على بن عبدالصمد سبزوارى نیشابورى- شیخ على بن شهر آشوب (پدرش) – پدر بزرگ

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.