پاورپوینت ابویعلی فراء


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت ابویعلی فراء دارای ۱۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت ابویعلی فراء،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت ابویعلی فراء :

محتویات

۱ تحصیلات
۲ اساتید
۳ مسئولیت‌ها
۴ وفات
۵ آثار
۶ پانویس
۷ منابع مقاله
۸ وابسته‌ها

تحصیلات

ابویعلى از ۳۸۵ق به آموختن حدیث آغاز کرد. ده ساله بود که پدرش درگذشت و تربیت او را مردى به نام حربى که وصى پدر بود، برعهده گرفت. پس از آن بود که نزد ابن مفرحه مقرى عباراتى از مختصر خرقى را خواند و از این راه علاقه‌اى به فقه پیدا کرد، سپس برای تکمیل معلومات به مجلس درس ابن حامد رفت.

اساتید

بدین ترتیب در حلقه شاگردان ابوعبدالله ابن حامد (د ۴۰۳ق) که از بزرگان حنبلى بود، درآمد و مدتى بعد، از شاگران ممتاز او شد؛ چنان‌که در ۴۰۲ق که ابن حامد عزم حج کرد، ابویعلى را به‌عنوان جانشین خود به شاگرادانش معرفى کرد. وى پس از مرگ استادش ابن حامد به تألیف و تدریس روى آورد. در ۴۱۴ق به زیارت حج رفت و پس از مراجعت، همچنان به تصنیف و تدریس پرداخت؛ چنان‌که تا بازپسین سال‌هاى زندگى در جامع منصور در جایگاه عبدالله بن احمد بن حنبل املاى حدیث مى‌کرد. عاملان نشر و املاى تعالیم وى در میان جمع، سه تن بودند: ابومحمد ابن جابر، ابومنصور ابن انبارى و ابوعلى یزدانى.

مسئولیت‌ها

در ۴۲۱ یا ۴۲۲ق، قاضى شریف ابوعلى ابن ابى‌موسى هاشمى پیشنهاد کرد تا منصب «شهادت» را نزد قاضى‌القضات ابوعبدالله ابن ماکولا (د ۴۴۷ق) بپذیرد، ولى ابویعلى از قبول آن سر باز زد، تا اینکه بعد از مرگ قاضى ابوعلى، به وساطت ابومنصور ابن یوسف و ابوعلى ابن جراده که با او دوستى و اشتراک عقیده داشتند، برخلاف میل خود این سمت را پذیرفت. مدتى نیز همین مقام را نزد قاضى‌القضات ابوعبدالله دامغانى داشت. در ۴۳۲ یا به قولى در ۴۳۳ق در زمان خلافت قائم، به‌همراه جمعى از اهل علم، از جمله زاهد مشهور ابوالحسن قزوینى در قصر خلیفه که در آنجا کتاب قدریه با تشریفات خاصى خوانده مى‌شد، حضور داشت. در این جلسه نظر مخالفان درباره کتاب إبطال التأویلات مورد بحث بوده است. جریان این مجلس مباحثه را یکى از یاران ابویعلى که در جلسه حاضر بوده، نقل کرده است.

بار دیگر در ۴۴۵ق، در جلسه‌اى که زیر نظر ابوالقاسم على بن حسن، معروف به ابن مسلمه تشکیل یافته بود تا نظر دستگاه خلافت را در اصول اعتقادات دینى اعلام دارد، شرکت داشت. چنان‌که لائوست نیز یادآور شده، این امر نشان مى‌دهد که محتملا ابویعلى هم مانند ماوردى از اطرافیان ابن مسلمه و مورد حمایت وى بوده است.

در ۴۷۷ق، بعد از مرگ قاضى‌القضات ابن ماکولا که خلیفه در پى آن بود

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.