پروژه کارخانه تولید انواع سوسیس و کالباس


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پروژه کارخانه تولید انواع سوسیس و کالباس دارای ۳۴۹۳۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پروژه کارخانه تولید انواع سوسیس و کالباس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پروژه کارخانه تولید انواع سوسیس و کالباس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پروژه کارخانه تولید انواع سوسیس و کالباس :

دانلود پروژه کارخانه تولید انواع سوسیس و کالباس

نوع فایل: word

فرمت فایل: doc

قابل ویرایش

تعداد صفحات : ۱۳۳ صفحه

قسمتی از متن :

تاریخچه
سوسیس و کالباس فرآورده هایی غیر بومی و غیر سنتی هستند . تکنولوژی این فرآورده در سال ۱۹۲۸ میلادی توسط یک روسی به نام افوناسیو به ایران وارد گردید . در سال ۱۳۱۰ تولید این فرآورده به صورت خانگی شروع و در سال ۱۳۱۷ اولین واحد صنعتی توسط آرزومانیان تاسیس و در سال ۱۳۳۸ واحدی توسط میکائیلیان شروع به کار نمود .
امروزه انواع مختلفی فرآورده مانند کالباس تازه دودی خشک و نیمه خشک مارتادلا لیونر، سوسیس آلمانی و بلغاری در واحدهای فرآورده های گوشتی ایران که تعدادشان در حدود ۱۶۰ واحد تولیدی می باشد تهیه می شود .

فرآورده های گوشتی و نقش آنها در تغذیه و اقتصاد ملی
محصولات گوشتی که دارای انواع بسیار متنوعی می باشند ، نقش عمده ای در تغذیه و تنوع غذایی مردم دارند . این محصولات از نظر مصرف راحت بوده و در همه جا قابل تهیه هستند . همچنین می توانند در اختیار مصرف کنندگان با سلیقه های مختلف قرار گیرند .
گوشت که از اجزای اصلی این فرآورده می باشد یکی از اجزاء مهم غذای انسان به شمار می رود . گوشت دارای ارزش غذایی بالایی بوده و مصرف آن مقدار زیادی احتیاجات بدن به ترکیبات غذایی را تامین می کند . گوشت از نظر اسید های آمینه ضروری بدن منبع بسیار خوبی از پروتئین با کیفیت بالاست . بعلاوه در گوشت ویتامین های ب کمپلکس و املاح بویژه آهن به مقدار فراوان وجود دارد . محصولات گوشتی که دارای انواع بسیار متنوعی هستند در تغذیه و تنوع غذایی مردم نقش قابل ملاحظه و عمده ای دارند .
همان طور که در بالا ذکر گردید این محصولات از نظر تغذیه بدلیل ترکیب کمتر اسیدهای آمینه آنها از گوشت خالص ارزش غذایی بالاتری دارند .
جدول ۱-۱ نشان می دهد که سوسیس و کالباس فقط با ۳۰% گوشت دارای ارزش پروتئینی ۸۵ و حتی کالباس لیونر با ۶۴ درصد گوشت دارای ارزش پروتئینی ۱۰۳ می باشد . در حالی که اندیس شیمیایی و ارزش پروتئینی گوشت قرمز فقط ۷۷ می باشد . این نشان دهنده نقش مهم صنایع گوشت در رفع کمبود پروتئین در تغذیه مردم است .
لذا با توجه به کمبود گوشت ( یکی از عمده ترین مواد تامین کننده پروتئین حیوانی ) و وضعیت نابسامان دامداری تامین گوشت مورد نیاز مردم به صورت مشکل اساسی باقی مانده است.
با توجه به سیاستهای دولت و عدم چاره اندیشی نسبت به این کمبود، مشکلات و بیماریهای ناشی از سوء تغذیه در آینده ممکن است پدید آید . لذا لازم است با کمک گرفتن از تکنولوژی صنایع غذایی در فائق آمدن بر این مشکل اقدام نمود.
استفاده از فرآورده های گوشتی به عنوان تامین کننده پروتئین حیوانی با توجه به نکاتی که قبلا اشاره شد می تواند راه حل مناسبی در این راستا باشد .
بنا به دلایلی که اختصارا در زیر توضیح داده می شود تولید سوسیس و کالباس قادر است مشکل کمبود گوشت را تا حد قابل ملاحظه ای جبران کند.

الف ) بطور متوسط براساس فرمولهای مورد مصرف در ایران با هر کیلو گوشت ۲-۳ کیلو فرآورده های گوشتی خوب تهیه نمود . لذا با برنامه ریزی و ایجاد زمینه های لازم جهت تولید فرآورده های گوشتی با کیفیت خوب و جایگزین کردن آنها در رژیم غذایی کشور قادر خواهیم بود از ورود گوشت به مقدار قابل ملاحظه ای بکاهیم که از نظر مسائل ارزی قابل توجه است .

ب ) فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس بدلیل استفاده از انواع مواد اولیه حیوانی و پروتئینی ( گوشت، کازئین، شیرخشک و ..) یکی از کاملترین غذاها به شمار می آید .
ج ) افراد کم درآمد قادر خواهند بود در مقایسه با نرخ گوشت با پرداخت مبلغ کمتری مقدار لازم و کافی سوسیس و کالباس تهیه و در رژیم غذایی خود استفاده نمایند .
با توجه به مطالب فوق می توان نتیجه گرفت که این صنعت علاوه بر ارضا نیازهای ملی ، از نظر اهداف سرمایه گذاری همواره از یک روند صعودی ومثبت برخوردار خواهد بود.

منابع :

سایت وزارت صنایع و معادن : www.iraniec.ir
سایت شهرک های صنعتی استان تهران : www.tehraniec.ir
سایت شرکت اینترکول دانمارک : www.intercool-tradefair.com
سایت رشد : roshd.ir
سایت تبیان : tebyan.net
سایت ویکی پدیا : fa.wikipedia.org
شرکت پارس گلبیز
شرکت ماشین سازی ایران استیل تولیدکننده ماشین آلات تولید سوسیس و کالباس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.