طراحی in silico و تایید in vitro برای siRNA هدف گیرنده ژن PTX3 در رده سلولی گلیوما


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طراحی in silico و تایید in vitro برای siRNA هدف گیرنده ژن PTX3 در رده سلولی گلیوما دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طراحی in silico و تایید in vitro برای siRNA هدف گیرنده ژن PTX3 در رده سلولی گلیوما  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طراحی in silico و تایید in vitro برای siRNA هدف گیرنده ژن PTX3 در رده سلولی گلیوما،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طراحی in silico و تایید in vitro برای siRNA هدف گیرنده ژن PTX3 در رده سلولی گلیوما :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۱۷

سابقه و هدف: شناسایی مکانیسم های زمینه ای پاتوژنز گلیوما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بیان بیش از حد ژن PTX3 عمیقا در پاتوژنز گلیوما نقش دارد. سرکوب بیان ژن هدف بر پایه تداخل RNA (RNAi) ازطریق مولکول های RNA دورشته ای ازجمله siRNA می تواند به عنوان یک ابزار درمانی برای خاموشی انکوژن استفاده شود. هدف مطالعه حاضر، القای آپوپتوز در رده سلولی گلیومای U-87 با سرکوب ژن PTX3 است.
مواد و روش ها: انواع روش های in silico برای طراحی siRNA در برابر ژن PTX3 استفاده شد، سپس امتیاز بندی طبق قوانین طراحی صورت گرفت. بهترین مولکول siRNA علیه ژن PTX3 انتخاب و همچنین siRNA درهم ریخته آن نیز طراحی و کارایی خاموش کردن PTX3 در سلول های U-87 توسط Real-time PCR ارزیابی شد. همچنین میزان مرگ سلول های ترنسفکت شده با گروه های کنترل توسط فلوسایتومتری مقایسه شد تا اثر کاهش بیان PTX3 بر آپوپتوز سلولی بررسی شود.
نتایج: ۵۳ مولکول PTX3-siRNA طراحی شده از جهات گوناگون، بررسی و امتیاز دهی و بهترین موارد جهت استفاده در تحقیقات سرکوب بیان ژن PTX3 پیشنهاد شدند. تیمار ۷۲ ساعته سلول های U-87 با PTX3-siRNA طراحی شده در غلظت ۱۰۰ نانومولار قادر به کاهش بیان PTX3 به میزان ۶۹ درصد بود. نتایج فلوسایتومتری نیز نشانگر القای آپوپتوز در ۶۵ درصد سلول ها بود.
نتیجه گیری: کارآیی siRNA طراحی شده با روش in vitro تایید شد که بر کاهش بیان ژن PTX3 و القای آپوپتوز در سلول های گلیوما U-87 تاثیر قابل ملاحظه ای داشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.