اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر تاب آوری کودکان مبتلا به سرطان لوسمی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر تاب آوری کودکان مبتلا به سرطان لوسمی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر تاب آوری کودکان مبتلا به سرطان لوسمی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر تاب آوری کودکان مبتلا به سرطان لوسمی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر تاب آوری کودکان مبتلا به سرطان لوسمی :

سال انتشار : ۱۴۰۱

تعداد صفحات : ۱۲

مقدمه: کودکان مبتلابه سرطان تحت درمان های دردناک و طولانی مدت قرار می گیرند که منجر به تاثیرات مخرب در سلامت روان این کودکان می شود، با توجه به اینکه تاب آوری به عنوان فاکتوری مهم در کاهش شدت احساسات منفی موردتوجه محققان است و بازی نیز به عنوان زبان کودکان برای بیان احساساتشان شناخته شده است. لذا این پژوهش باهدف بررسی اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر تاب آوری کودکان مبتلابه سرطان لوسمی انجام شد.
روش: مطالعه حاضر در سال ۱۳۹۷ انجام شده. روش پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با گمارش تصادفی آزمودنی ها در گروه آزمایش و کنترل همراه با پیش آزمون و پس آزمون بود، جامعه آماری این پژوهش، کودکان ۸-۱۲ ساله مبتلابه سرطان لوسمی در بیمارستان کودکان حضرت علی اصغر (ع) بودند. روش نمونه گیری به صورت در دسترس بود و از میان داوطلبین شرکت در پژوهش ۳۰ کودک به طور تصادفی در گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. مداخله این پژوهش شامل ۱۲ جلسه بر روی گروه آزمایش و هر جلسه به مدت ۴۵ دقیقه بازی درمانی کودک محور به شکل انفرادی انجام شد. ابزار این پژوهش برای ارزیابی تاب آوری شامل مقیاس توانمندی های اجتماعی- هیجانی و تاب آوری (SEARS) مرل (۲۰۰۸) بود.
یافته ها: بین نمرات تاب آوری در مرحله پیش آزمون (۲/۰۹) و پس آزمون (۲/۸۸) در گروه آزمایش با شدت اثر (۰/۸۴۸) پس از اجرای مداخله تفاوت معناداری وجود دارد. این در حالی است که در گروه کنترل این تفاوت مشاهده نشد.
نتیجه گیری: بازی درمانی کودک محور برافزایش تاب آوری کودکان مبتلابه سرطان لوسمی تاثیر داشته است و می توان از این درمان برای بالا بردن تاب آوری کودکان بستری در بیمارستان ها و کلینیک ها استفاده کرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.