بررسی رابطه انعطافپذیری روانشناختی و رضایت زناشویی با توجه به متغیر تعدیل کننده نوع ناباروری در زنان نابارور شهر زنجان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه انعطافپذیری روانشناختی و رضایت زناشویی با توجه به متغیر تعدیل کننده نوع ناباروری در زنان نابارور شهر زنجان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه انعطافپذیری روانشناختی و رضایت زناشویی با توجه به متغیر تعدیل کننده نوع ناباروری در زنان نابارور شهر زنجان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه انعطافپذیری روانشناختی و رضایت زناشویی با توجه به متغیر تعدیل کننده نوع ناباروری در زنان نابارور شهر زنجان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه انعطافپذیری روانشناختی و رضایت زناشویی با توجه به متغیر تعدیل کننده نوع ناباروری در زنان نابارور شهر زنجان :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۱۲

زمینه و هدف: ناباروری و مشکلات ناشی از آن تنها به دلیل فقدان فرزند در زندگی ایشان نیست، بلکه مواردی ازجمله آشفتگی در روابط خانوادگی و زناشویی ازجمله آسیبهایی است ناشی از آن است که عوامل موثر بر شخصیت ازجمله انعطافپذیری شناختی ممکن است در بروز و شدت این آشفتگیها موثر باشد. پژوهش حاضر باهدف تعیین میزان رابطه رضایت زناشویی و انعطاف پذیری روانشناختی با توجه به نقش متغیر میانجی نوع ناباروری در زنان مبتلابه ناباروری در بیمارستان موسوی شهر زنجان انجام گرفت. روش: این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن را کلیه زنان نابارور مراجعهکننده به بیمارستان موسوی شهر زنجان در سهماهه اول سال ۱۳۹۸ تشکیل میدادند که تعداد ۱۳۰ نفر از آنان بهصورت در دسترس انتخاب و به پرسشنامه های پژوهش شامل انعطافپذیری روانشناختی بوند و همکاران ( ۲۰۱۱) و رضایت زناشویی اینریچ( ۱۹۸۹) پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش با روش ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون سلسله مراتبی بهوسیله نرمافزار SPSS-24 انجام شد. یا فته ها: یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین رضایت زناشویی و مولفه های آن با انعطاف پذیری روانشناختی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد ( ۰۰۱ / ۰ > p). همچنین یافته های دیگر پژوهش نشان داد نوع ناباروری میتواند به عنوان تعدیل کننده در رابطه بین رضایت زناشویی و انعطاف پذیری شناختی عمل کند ( ۰۵ / ۰ > p .) نتیجه گیری: با توجه به یافته های حاضر میتوان بیان نمود رضایت زناشویی زنان نابارور تحت تاثیر میزان انعطاف پذیریروانشناختی آنها قرار دارد لذا پیشنهاد میگردد جهت بهبود رضایت زناشویی ایشان با شناسایی سایر عوامل موثر بر رضایتمندی زناشویی انجام مداخلاتی که بتواند رضایتمندی را افزایش دهد پیشنهاد میشود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.