پایش ملکولی فرایند حذف ویروسها با استفاده از روش نوین تغلیظ فیلتراسیون و روش Real Time PCR در تصفیه خانه آب اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پایش ملکولی فرایند حذف ویروسها با استفاده از روش نوین تغلیظ فیلتراسیون و روش Real Time PCR در تصفیه خانه آب اصفهان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پایش ملکولی فرایند حذف ویروسها با استفاده از روش نوین تغلیظ فیلتراسیون و روش Real Time PCR در تصفیه خانه آب اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پایش ملکولی فرایند حذف ویروسها با استفاده از روش نوین تغلیظ فیلتراسیون و روش Real Time PCR در تصفیه خانه آب اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پایش ملکولی فرایند حذف ویروسها با استفاده از روش نوین تغلیظ فیلتراسیون و روش Real Time PCR در تصفیه خانه آب اصفهان :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۱۲

انتروویروسهای انسانی، از جمله آدنوویروسها و روتاویروسها از اصلیترین پاتوژنهای منتقل شونده از آبهای سطحی آلوده به فاضلاب و عامل بیماریهای رودهای در سراسر جهان هستند. این ویروسها به دلیل پایداری در برابر فرایندهای تصفیه و مواد گندزدا، به عنوان یکی از مهمترین شاخصهای نوین کیفی آبها معرفی شده اند. هدف از پژوهش، ارزیابی کفایت حذف آدنوویروسهای انسانی در واحدهای مختلف تصفیه خانه آب اصفهان بود. نمونه گیری از ۵ بخش شامل: آب خام ورودی، ته نشینی، گندزدایی، فیلتراسیون و آب خروجی تصفیه خانه به مدت یک سال انجام شد. برای تغلیظ آب از فیلتر کارتریج Virosorb 1MDS Electropositive استفاده شد. به منظور تشخیص آنتیژن آدنوویروس ها از آزمون الایزا با کیتهای اختصاصی و در روش ملکولی از Real-Time PCR استفاده شد. همچنین میانگین غلظت شاخص های باکتریایی و پارامترهای فیزیکوشیمیایی مورد سنجش قرار گرفت. از ۶۰ نمونه، به ترتیب (%۲۰) ۱۲ مورد در روش الایزا و (%۷ ) ۱۶ مورد در روش مولکولی تشخیص داده شد . بیشترین تعداد آدنوویروسها به ترتیب (% ۱۲) ۷ در ورودی تصفیه خانه، ته نشینی (% ۱۰) ۶ و ازن زنی (% ۵ ) ۳ مورد شناسایی شد. همچنین میانگین شاخص کلیفرم ها در ورودی تصفیه خانه بین ۱۰۲-۱۰ ۳ CFU/L تشخیص داده شد. نتایج نشان داد که راندمان حذف آدنوویروس در واحدهای فیلتراسیون و گندزدایی تصفیه خانه تا قبل از رسیدن به مراحل انتهایی بیشتر است و واحد فیلتراسیون به عنوان یک واحد بحرانی نقش بسیار مهمی در حذف ویروسها را ایفا مینماید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.