سرمایه های روانشناختی و اجتماعی با مسئولیت پذیری دانش آموزان در دوران همه گیری کووید-:۱۹ نقش میانجی باورهای معرفت شناسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سرمایه های روانشناختی و اجتماعی با مسئولیت پذیری دانش آموزان در دوران همه گیری کووید-:۱۹ نقش میانجی باورهای معرفت شناسی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سرمایه های روانشناختی و اجتماعی با مسئولیت پذیری دانش آموزان در دوران همه گیری کووید-:۱۹ نقش میانجی باورهای معرفت شناسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سرمایه های روانشناختی و اجتماعی با مسئولیت پذیری دانش آموزان در دوران همه گیری کووید-:۱۹ نقش میانجی باورهای معرفت شناسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سرمایه های روانشناختی و اجتماعی با مسئولیت پذیری دانش آموزان در دوران همه گیری کووید-:۱۹ نقش میانجی باورهای معرفت شناسی :

سال انتشار : ۱۴۰۰

تعداد صفحات : ۱۸

رفتار مسئولانه از شاخصهای انسان سالم است که تقویت و رشد آن جز با شناسایی عوامل موثر بر رفتار مسئولانه امکانپذیر نخواهد بود. به همین منظور، پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سوال است که آیا سرمایه های روانشناختی و اجتماعی بر میزان مسئولیت پذیری و باورهای معرفت شناسی دانش آموزان تدثیر دارند یا خیر؟ پژوهش حاضر با هدف سرمایه های روانشناختی و اجتماعی با مسئولیت پذیری دانش آموزان در دوران همه گیری کووید-:۱۹ نقش میانجی باورهای معرفت شناسی انجام شد. پژوهش پیشرو با توجه به هدف از نوع کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی-همبستگی و روش تحلیل از نوع مدلیابی معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش، را کلیه نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ ساله شهرستان نورآباد(دلفان) در سال ۱۴۰۰ تشکیل دادند. نمونه پژوهش ۴۰۰ نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه بود که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه های خودگزارشی سرمایه های روانشناختی مک گی((۲۰۱۱، سرمایه های اجتماعی پایوا و همکاران((۲۰۱۴ و باورهای معرفت شناسی شومر (۱۹۹۰) گردآوری شد. روایی مقیاسها از تحلیل عاملی مرتبه دوم با نرم افزار AMOS و برای پایایی نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد. یافته ها نشان داد، سرمایه های روانشناختی و سرمایه اجتماعی تاثیر مثبت و معناداری بر باورهای معرفت شناسی و مسئولیتپذیری دانش آموزان دارد. نتایج مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد که ۲۸ درصد از واریانس باورهای معرفت شناسی و ۳۴ درصد از واریانس مسئولیت پذیری توسط سرمایه روانشناختی و سرمایه اجتماعی تبیین میشود. شناخت عوامل موثر بر مسئولیت پذیری دانش آموزان امکان پیش بینی و برنامه ریزی جهت کمک به تامین بهداشت روانی آنان را فراهم میکند و میتوان با ایجاد بستر سازی مناسب در مدارس جهت افزایش نشاط کلاسی، تعهد گام برداشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.