بررسی میزان سمیت نانوذرات فیبروئین ابریشم حاوی داروی دوکسوروبیسین و تأثیر آن بر بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان سمیت نانوذرات فیبروئین ابریشم حاوی داروی دوکسوروبیسین و تأثیر آن بر بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان سمیت نانوذرات فیبروئین ابریشم حاوی داروی دوکسوروبیسین و تأثیر آن بر بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان سمیت نانوذرات فیبروئین ابریشم حاوی داروی دوکسوروبیسین و تأثیر آن بر بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان سمیت نانوذرات فیبروئین ابریشم حاوی داروی دوکسوروبیسین و تأثیر آن بر بیان ژن P53 در رده سلولی سرطان پستان :

مقدمه: استفاده از سیستم‌های تحویل دارو می‌تواند کارایی شیمی‌درمانی را افزایش و عوارض جانبی آن را در درمان سرطان پستان کاهش دهد. هدف از انجام این مطالعه بررسی تأثیر نانوذرات فیبروئین ابریشم حامل داروی دوکسوروبیسین (NF-DOX) بر بیان ژنp53 در رده سلولی مبتلا به سرطان پستان و سنجش میزان سمیت آن در محیط آزمایشگاهی است.
روش بررسی: نانوذرات فیبروئین ابریشم حاوی داروی دوکسوروبیسین سنتز و مشخصه ‏یابی شدند. رده سلولی سرطان پستان MCF-7 و رده سلولی نرمالHFF تحت تیمار با غلظت‌های مختلف NF-DOX قرار گرفتند و سمیت آن و بیان نسبی ژن P53 اندازه‌گیری شد.
یافته‌ها: بررسی و مشخصه‏ یابی ترکیب سنتز شده NF-DOX نشان‌دهنده بعد نانومتری آن بود. میزان سمیت سلولی بر روی سلول‏های سرطانی MCF-7 در مقایسه با سلول‏ های HFF و گروه کنترل افزایش معناداری را نشان داد (۰۰۱/۰ P). همچنین، مقادیر IC50 (50% رشد سلولی) به‏ دست آمده از تیمار دارویی سلول‏ های MCF7 و HFF با NF-DOX به‏ ترتیب ۲۲۹، ۶۴۷ میکروگرم بر میلی ‏لیتر به‏ دست آمد. میانگین و انحراف معیار p53 در رده ‏های سلولی MCF7 و HFF در مقایسه با گروه کنترل به ‏ترتیب ۵۱/۰± ۰۹/۲۷، ۰۷/۰±۵۷/۰ اندازه‏ گیری شد. میزان بیان نسبی ژن p53 در رده ‏های سلولی MCF7 (0001/0 P) و HFF (0006/0 P) در مقایسه با سلول‏ های کنترل به‏ ترتیب افزایش و کاهش معناداری را نشان داد.
نتیجه‌گیری: تغییرات متمایز و معنادار بیان ژن P53 در رده‌های سلولی نشان‌دهنده آن است که NF-DOX احتمالاً در مهار متاستاز در سلول‏ های سرطانی پستان نقش مؤثری ایفا می‌کنند. نتایج تحقیق نشان‌دهنده اثر ضد سرطانی وابسته به دوز و زمان NF-DOX بود و به دلیل اثرات سیتوتوکسیک در سلول‏ های سرطانی، می‌توان آن را به‌عنوان کاندیدای یک دارویی جدید ضدسرطان در نظر گرفت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.