اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی بر خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خود مراقبتی در بیماران مبتلابه سرطان پستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی بر خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خود مراقبتی در بیماران مبتلابه سرطان پستان دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی بر خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خود مراقبتی در بیماران مبتلابه سرطان پستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی بر خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خود مراقبتی در بیماران مبتلابه سرطان پستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی بر خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خود مراقبتی در بیماران مبتلابه سرطان پستان :

اگرچه سرطان با فشار روانی و هیجانات منفی همراه است، با این وجود شناسایی و کاربرد درمان‌های روان‌شناختی می‌تواند در پیشگیری و بهبود فشار روانی و مشکلات روان‌شناختی در افراد مبتلا به سرطان اثرگذار باشد. بنابراین پژوهش حاضر باهدف تعیین اثربخشی طرحواره درمانی هیجانی بر خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خودمراقبتی بیماران مبتلابه سرطان پستان انجام گرفت.
مواد و روش‌ها: طرح پژوهش حاضر نیمه‌آزمایشی از نوع پیش‌آزمون-پس‌آزمون با گروه کنترل بود و جامعه آماری آن تمام زنان مبتلا به سرطان پستان مراجعه‌کننده به مرکز غیردولتی سرطان‌شناسی شهرستان ارومیه در سال ۱۳۹۹ را شامل شد. ۳۰ زن مبتلابه سرطان پستان (۱۵ نفر گروه آزمایش- ۱۵ نفر گروه کنترل) به‌روش نمونه‌گیری در دسترس و بر اساس ملاک‌های ورود مطالعه (جنسیت مؤنث، ابتلابه سرطان پستان، حداقل سواد دیپلم، حداقل سن ۴۰ و حداکثر۶۰، قرار داشتن در فاز ۱ و ۲ بیماری، در حال انجام شیمی‌درمانی، حداقل ۶ ماه از زمان بیماری گذشته باشد) به‌عنوان نمونه انتخاب و به‌صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. پرسشنامه‌های خستگی ناشی از سرطان اوکویاما(۲۰۰۰) و رفتارهای خودمراقبتی محقق‌ساخته برای جمع‌آوری داده‌ها استفاده شد. گروه آزمایش ۱۲ جلسه ۹۰ دقیقه‌ای طرحواره درمانی هیجانی لیهی(۲۰۰۲) را دریافت کردند. تحلیل داده‌ها با استفاده از آزمون کوواریانس چندمتغیره انجام شد.
یافته‌ها: میانگین سن شرکت‌کنندگان(۳۶/۵۶) با انحراف معیار(۰۹/۸) بود. نتایج تحلیل کوواریانس چندمتغیره نشان داد میانگین نمرات خستگی ناشی از سرطان و رفتارهای خودمراقبتی بعد از اجرای طرحواره درمانی هیجانی در مقایسه با گروه کنترل تفاوت معنادار داشت. بدین معنی که طرحواره درمانی هیجانی خستگی ناشی از سرطان را کاهش و رفتارهای خودمراقبتی افزایش داد.
نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج این پژوهش می‌توان گفت طرحواره درمانی هیجانی در کاهش خستگی ناشی از سرطان و افزایش رفتارهای خودمراقبتی زنان مبتلابه سرطان پستان اثرگذار است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.