بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد جنسی و کیفیت روابط زناشویی زنان مبتلا به اختلال میل/ برانگیختگی جنسی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد جنسی و کیفیت روابط زناشویی زنان مبتلا به اختلال میل/ برانگیختگی جنسی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد جنسی و کیفیت روابط زناشویی زنان مبتلا به اختلال میل/ برانگیختگی جنسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد جنسی و کیفیت روابط زناشویی زنان مبتلا به اختلال میل/ برانگیختگی جنسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر عملکرد جنسی و کیفیت روابط زناشویی زنان مبتلا به اختلال میل/ برانگیختگی جنسی :

مقدمه: اختلال میل/ برانگیختگی جنسی زنان، موجب بروز آسیب های هیجانی و روان شناختی و کاهش کیفیت و رضایت زناشویی و افزایش فرسودگی زناشویی می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر شاخص عملکرد جنسی و کیفیت رابطه زناشویی زنان مبتلا به اختلال میل- برانگیختگی جنسی انجام شد.
روش کار: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون- پس آزمون همراه با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل زنان مبتلا به اختلال میل برانگیختگی جنسی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر اصفهان در سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بودند که از میان آنها تعداد ۳۰ نفر به شیوه نمونه گیری هدفمند انتخاب شده و به روش نمونه گیری تصادفی در دو گروه گمارش شدند (هر گروه ۱۵ نفر). آزمودنی‌های هر دوگروه در مرحله پیش آزمون با مقیاس‌های شاخص عملکرد جنسی زنان ایزودوری و همکاران(۲۰۰۶) وکیفیت روابط زوجین کوندی و همکاران(۲۰۱۶) مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس گروه‌آزمایشی پژوهش طی دوماه تحت مداخله قرار گرفتند و گروه کنترل مداخله‌ای دریافت نکرد. پس از اتمام جلسات مداخله، اعضای هر دو گروه دوباره با ابزار پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. جهت تحلیل داده‌ها از نرم افزار آماری SPSS-23و روش‌های آماری تحلیل کوواریانس تک متغیره و چند متغیره به همراه آزمون تقیبی LSD استفاده شد.
یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که درمان شناختی- رفتاری توانسته است میل جنسی(۰۶۹/۶۳ F=و ۰۰۱/۰ sig=)، برانگیختگی جنسی(۴۳۹/۵۱ F=و ۰۰۱/۰ sig=)، رضایت جنسی(۰۷/۷ F=و ۰۱۴/۰ sig=)، ارگاسم(۱۸/۳۲F= و ۰۰۱/۰ sig=) و کیفیت رابطه زناشویی(۱۱/۳۴ F=و ۰۰۱/۰ sig=) را بهبود بخشد.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج حاصله، می‌توان گفت که درمان شناختی رفتاری در تعدیل نشانگان این اختلال از اثربخشی لازم برخوردار است و می‌تواند به عنوان یک گزینه درمانی مناسب در کنار سایر الگوهای روان‌درمانی این اختلال مورد استفاده قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.