بررسی وضعیت امنیت غذایی در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و ارتباط آن با برخی عوامل اقتصادی- اجتماعی خانوار در محله مهدی‌آباد شهر شیراز در سال ۱۳۹۷


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت امنیت غذایی در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و ارتباط آن با برخی عوامل اقتصادی- اجتماعی خانوار در محله مهدی‌آباد شهر شیراز در سال ۱۳۹۷ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت امنیت غذایی در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و ارتباط آن با برخی عوامل اقتصادی- اجتماعی خانوار در محله مهدی‌آباد شهر شیراز در سال ۱۳۹۷  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت امنیت غذایی در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و ارتباط آن با برخی عوامل اقتصادی- اجتماعی خانوار در محله مهدی‌آباد شهر شیراز در سال ۱۳۹۷،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت امنیت غذایی در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و ارتباط آن با برخی عوامل اقتصادی- اجتماعی خانوار در محله مهدی‌آباد شهر شیراز در سال ۱۳۹۷ :

مقدمه: ناامنی غذایی طی دو دهه گذشته به عنوان مشکل عمده سلامت عمومی، توجه مردم، متخصصان و سیاست‌گذاران را به خود جلب کرده است. هدف از انجام پژوهش حاضر، بررسی وضعیت امنیت غذایی در کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه و ارتباط آن با برخی عوامل اقتصادی- اجتماعی خانوار در محله مهدی‌آباد شهر شیراز در سال ۱۳۹۷ بود.
روش‌ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی به صورت مقطعی بر روی ۳۵۳ خانوار ساکن محله مهدی‌آباد شیراز انجام گرفت. داده‌های جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی خانوارها از طریق پرسش‌نامه اطلاعات عمومی جمع‌آوری و وضعیت امنیت غذایی با استفاده از پرسش‌نامه ۱۸ گویه‌ای امنیت غذایی خانوار United States Department of Agriculture (USDA) سنجیده شد. از آزمون One-way ANOVA به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها استفاده گردید.
یافته‌ها: شیوع ناامنی غذایی در خانوارهای مورد بررسی، ۵/۷۴ درصد بود؛ به طوری که ناامنی غذایی بدون گرسنگی و با گرسنگی به ترتیب ۸/۲۵ و ۷/۴۸ درصد گزارش شد. ناامنی غذایی ارتباط معنی‌داری با لاغری، اضافه وزن، کم‌وزنی و چاقی داشت (۰۰۱/۰ > P). ناامنی غذایی با کوتاه ‌قدی رابطه معنی‌داری را نشان داد (۰۴۰/۰ = P). بر اساس یافته‌ها، ارتباط معنی‌داری بین ناامنی غذایی و سطح تحصیلات، طبقه شغلی سرپرست و وضعیت تملک مسکن مشاهده گردید (۰۰۱/۰ > P).
نتیجه‌گیری: جمعیت مورد بررسی دچار ناامنی غذایی بود و ارتباط مثبت معنی‌داری را با برخی عوامل مانند شغل سرپرست و مالکیت خانه نشان داد. تعداد کودکان لاغر، دارای اضافه وزن و چاق در گروه ناامنی غذایی بیشتر بود. بنابراین، با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای خانوارهای ساکن این منطقه، می‌توان شیوع ناامنی غذایی را تقلیل داد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.