پاورپوینت زندگی نامه آیت الله حسینی بوشهری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت زندگی نامه آیت الله حسینی بوشهری دارای ۱۹ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت زندگی نامه آیت الله حسینی بوشهری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت زندگی نامه آیت الله حسینی بوشهری :

سید هاشم حسینی بوشهری

سید هاشم‌ حسینی‌ بوشهری‌ در سال‌ ۱۳۳۵ در بخش‌ بُردِخون‌ از حوالی‌ بندر دیّر استان‌ بوشهر به‌ دنیا آمد.

فهرست مندرجات

۱ – تولد و دوران‌ کودکی‌
۲ – دوران‌ تحصیل‌
۳ – اساتید
۴ – فعالیتهای‌ علمی‌ و فرهنگی‌
۵ – فعالیت‌های‌ سیاسی‌
۶ – منبع

۱ – تولد و دوران‌ کودکی‌

سید هاشم‌ حسینی‌ بوشهری‌ در سال‌ ۱۳۳۵ در بخش‌ بُردِخون‌ از حوالی‌ بندر دیّر استان‌ بوشهر به‌ دنیا آمد. پدر او روحانی‌ بود و اگر چه‌ بسیاری‌ از دروس‌ رسمی‌ حوزه‌ را نخوانده‌ بود، در منطقه‌ خود مورد اعتماد مردم‌ و به‌ رتق‌ و فتق‌ امور مردم‌ و حل‌ منازعه‌ بین‌ آنها می‌پرداخت‌ و خود از راه‌ کشاورزی‌ روزگار می‌گذراند. مادر او نیز خود دختر عالمی‌ فرزانه‌ بود و در شکل‌گیری‌ شخصیت‌ آیت الله‌ حسینی‌ بوشهری‌ نقش‌ بسزایی‌ ایفا می‌کرد.

۲ – دوران‌ تحصیل‌

حسینی‌ بوشهری‌ پس‌ از به‌ پایان‌ رساندن‌ دوره‌ دبستان‌، به‌ تحصیلات‌ علوم‌ دینی‌ روی‌ آورد. مشوق‌ اصلی‌ او در این‌ امر پدرش‌ بود. او تحصیلات‌ خود را در مدرسه‌ علمیه‌ بوشهر آغاز کرد و پس‌ از طی‌ بخشی‌ از دروس‌ مقدمات‌ به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ رو آورد.
در قم‌ درسهای‌ باقیمانده‌ از دوره‌ مقدمات‌ را فرا گرفت‌ و سپس‌ دوره‌ سطح‌ را آموخت‌ و به‌ درس‌ خارج‌ راه‌ یافت‌. ضمن‌ اینکه‌ در دروس‌ اخلاق‌ استادان‌ خود شرکت‌ می‌نمود. وی‌ همگام‌ با تحصیل‌ به‌ تدریس‌ آنچه‌ آموخته‌ بود نیز می‌پرداخت‌.

۳ – اساتید

حسینی‌ بوشهری‌ در حوزه‌ علمیه‌ بوشهر و قم‌ به‌ محضر عالمان‌ و استادان‌ بسیاری‌ شرفیاب‌ شد. او دروس‌ مقدمات‌ را در مدرسه‌ علمیه‌ بوشهر آغاز کرد و پس‌ از فراگرفتن‌ جامع‌ المقدمات‌ و بخشی‌ از کتاب‌ سیوطی‌ به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ وارد شد.
وی‌ در قم‌ ادامه‌ کتاب‌ سیوطی‌ و نیز کتب‌ مغنی‌ و معانی‌ و بیان‌ و شرح‌ لمعه‌ را به‌ صورت‌ خصوصی‌ از محضر اساتید آن‌ زمان‌ فرا گرفت‌. در دوره‌ سطح‌ نیز بخش‌ عمده‌ای‌ از رسائل‌ و مکاسب‌ را نزد مرحوم‌ آیت‌ الله ستوده‌ آموخت‌.
ایشان‌ بخشهایی‌ از رسائل‌، کفایه‌ و قوانین‌ را از محضر آیت‌ الله میرزا محسن‌ دوزدوزانی‌ بهره‌ برد. او بسیاری‌ از مباحث‌ کفایه‌ را نیز از درس‌ مرحوم‌ آیت‌ الله پایانی‌ استفاده‌ کرد. با اتمام‌ دروه‌ سطح‌ به‌ درس‌ خارج‌ فقه‌ مرحوم‌ آیت‌ الله العظمی‌ گلپایگانی‌ ، آیت‌ الله فاضل‌ لنکرانی‌ ، آیت‌ الله تبریزی‌ رفت‌.
در زمینه‌ اصول‌ نیز مدتی‌ از محضر مرحوم‌ آیت‌ الله میرزا هاشم‌ آملی‌ بهره‌ برد. سپس‌ یک‌ دوره‌ کامل‌ اصول‌ را از خدمت‌ آیت‌ الله مکارم‌ شیرازی‌ و بخشهای‌ بسیاری‌ را نیز از محضر آیت‌ الله وحید خراسانی‌ فرا گرفت‌.
در طی‌ این‌ سالها در بخش‌ حکمت‌ و عرفان‌ به‌ درس‌ آیت‌ الله حسن‌ زاده‌ آملی‌ و آیت‌ الله انصاری‌ شیرازی‌ رفت‌ و اسفار را نزد این‌ عالمان‌ وارسته‌ آموخت‌.

۴ – فعالیتهای‌ علمی‌ و فرهنگی‌

حسینی‌ بوشهری‌ از نخستین‌ سالهای‌ تحصیل‌ به‌ امر تدریس‌ اهتمام‌ ویژه‌ای‌ داشت‌، به‌ گونه‌

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.