پاورپوینت مصباح الفقیه فی شرح شرایع الاسلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مصباح الفقیه فی شرح شرایع الاسلام دارای ۲۰ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مصباح الفقیه فی شرح شرایع الاسلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مصباح الفقیه فی شرح شرایع الاسلام :

مصباح الفقیه (همدانی)

علامه محقق آقا رضا بن محمد هادی همدانی نجفی (م ۱۳۲۲ ق)، مؤلف کتاب مصباح الفقیه می باشد.

فهرست مندرجات

۱ – درباره کتاب
۲ – تالیف و انتشار
۳ – نسخه‌ها
۴ – ویژگی‌ها
۵ – تقسیم بندی مطالب
۶ – پانویس
۷ – منبع

۱ – درباره کتاب

مصباح الفقیه تالیف علامه بزرگوار حاج آقا رضا همدانی (قده) از بهترین شروح شرایع الاسلام محقق حلی (م ۶۷۶ ق) در عصر حاضر می‌باشد.
مؤلف کتاب هم چون استادش شیخ اعظم انصاری (قده) (م ۱۲۸۰ ق) در کتاب مکاسب محرمه و بیع به گونه‌ای مباحث فقهی را با مبانی و روایات آن بیان نموده است که فضلا و محققین و حتی طلاب مبتدی نیز روش ارجاع فروع به اصول و همین طور روش اجتهاد و فقاهت را به بهترین نحو فرا می‌گیرند.
تالیف کتاب مصباح الفقیه در حدود سی سال از عمر شریف مؤلف (۱۳۲۲- ۱۲۹۱ ق) را به خود اختصاص داده است و خلاصه و چکیده افکار بلند و نظریات فقهی این فقیه وارسته است.
این کتاب شرح مزجی و ترکیبی است به این معنا که عبارت‌های مؤلف با متن شرایع الاسلام در کنار هم آمده و مؤلف با احاطه‌ای که به نظریات صاحب جواهر، محمد بن حسن نجفی (م ۱۲۶۶ ق) و شیخ اعظم انصاری (قده) داشته ترکیبی از افکار این بزرگان را در کتاب مطرح و بررسی نموده است.

۲ – تالیف و انتشار

قسمت‌های مختلف کتاب در زمان‌های متفاوتی نوشته شده است و بر خلاف نظم شرایع الاسلام گاهی بعضی از مباحث جلوتر از مباحث بعد از آن مطرح شده است.
کتاب رهن اولین کتابی است که مؤلف آن را در سال ۱۲۹۱ ق به پایان رسانیده است، پس از آن، کتاب طهارت را در شوال سال ۱۳۰۱ ق و سپس احکام قبله از کتاب صلاه را در ذی القعده سال ۱۳۰۳ به اتمام رسانیده است.
کتاب خمس در ربیع الثانی سال ۱۳۱۰ ق پایان یافته است و از تاریخ اتمام کتاب زکات اطلاعی در دست نیست.
بحث نماز قضاء در شوال سال ۱۳۱۴ ق پایان یافته است و از تاریخ اتمام کتاب صوم نیز اطلاعی وجود ندارد.
در جمادی الثانی سال ۱۳۱۸ نیز مبحث صلاه مسافر به پایان رسیده است.
اولین بار کتاب طهارت در تهران توسط حاج محمد حسین تویسرکانی و کتاب صلاه بوسیله حاج محمد نراقی در سال ۱۳۴۷ ق چاپ شده است.
کتاب زکات، خمس، صوم و رهن نیز به دستور آیه الله عظمی آقا حسین بروجردی (م ۱۳۸۱ ق) در سال ۱۳۶۴ ق انتشار یافته است.
جلد اول کتاب موجود در ربیع الاول سال ۱۴۱۷ ق در چاپخانه ستاره در قم تجدید چاپ شده است. و جلد دوم آن در ربیع الاول سال ۱۴۱۸ ق و جلد سوم در جمادی الثانی سال ۱۴۱۹ ق در چاپخانه مکتب الاعلام الاسلامی چاپ شده است.
جلد اول و سوم توسط مؤسسه جعفریه لاحیاء التراث و جلد دوم بوسیله مؤسسه مهدی موعود عجّل‌الله‌فرجه‌الشریف منتشر شده است.

۳ – نسخه‌ها

از آنجا که کتاب مصباح الفقیه کتاب پر حجمی است، نسخه خطی که از ابتدا تا انتهای آن را در برداشته باشد پیدا نشده و متاسفانه نسخه خطی که بوسیله مؤلف نوشته شده باشد نیز پیدا نشده است بنابراین ناشر کتاب برای تهیه هر کدام از ابواب کتاب از نسخه خطی خاصی استفاده کرده و با اعتماد به چند نسخه خطی و مقابله و مقایسه آنها ای

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.