پاورپوینت بررسی بام سبز x


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی بام سبز x دارای ۸۷ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی بام سبز x،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی بام سبز x :

دانلودپاورپوینت بررسی بام سبز x

تعریف
یک بام سبز یک بام از یک ساختمان است که قسمتی از آن و یا تمام آن بوسیله پوشش گیاهی و خاک پوشیده شده است. این پوشش عمدتا از گیاهان علفی خودرو و یا گیاهان با رشد متوسط تشکیل شده است که زیر این سطح خاک و گیاه پوششی توسط مواد و عایق های ضدرطوبت پوشانیده شده است.
اصطلاح بام سبز به پوشش های صرفا سبز با متریال گیاهی و زنده اطلاق می شود و سایر مصالح سبز رنگ نظیر توفال چوبی و سیمانی، تخته کوبی و پوشش های سقفی کالار  را در برنمی گیرد. چنین سقفهایی علاوه بر محاسبات سقفهای معمولی و نیازهای اولیه آن معمولا دارای لایه های مختلفی نظیر یک محفظه ریشه گیاهان ، لایه زهکشی و سیستم های آبیاری است.
اگرچه تعریف مشخصی از بام های سبز یا باغ بام ها وجود دارد با اینحال برخی باغ- بام هایی را که بوسیله آرایش گلدان ها بر روی پشت بام ها ایجاد می شود را نیز در این زمره قرار می دهند در حالیکه این باغ ها فاقد سیستم های تثبیت خاک، آبیاری و نگهداری گیاهان می باشند و فقط از نظر سیما و شکل ظاهری در این دسته قرار می گیرند.
از سوی دیگر اصطلاح بام سبز ممکن است اغلب برای مشخص کردن بام هایی به کار رود که از تکنولوژی سبز  بهره می برند نظیر پانل های خورشیدی  و یا سلول های فتوولتانیک . جنبش های زیست محیطی که در اواخر قرن بیستم در زمینه معماری به وقوع پیوست باغ- بام ها را به بخش اصلی این جریان تبدیل کرد. از اصطلاحات و تعاریف مربوط می توان به بام های اکولوژیک  ، بام های رویشی  ، بام های زنده  و بام های سبز  اشاره کرد.
بام باغ که بام سبز، بام گیاهی وبام زیستی نیز نامیده می شود، یک سیستم سبک وزن مهندسی سازاست که رشد گیاه  را در بام میسر ساخته و درعین حال از بام محفاظت می کند.
درحالیکه  بام باغ  تکیه بر گلدان های سنگین  و باغبان دارد، سیستم های باغ سبز  مجموعه وسیعی  از زندگی گیاهی  می باشند. بام سبز نه تنها سطحی است که با رنگ سبز پوشیده شده بلکه یک سطح زنده ازگیاهان رویشی در لایه خاک در بالای بام است. یک لایه خاک کم عمق یا ضخیم همراه باپوشش لایه زیرتر خاک که در بخش مواد به آن اشاره خواهد شد درپوسته بام پخش شده اند .گاه این پوشش  همراه با محافظ  ریشه ای واغلب با یک لایه زهکشی  درزیرآن همراه است و  گونه های گیاهان مقاوم در برابر خشکی  درآن رشد می یابند.
 معمولا سدوم ( گل ناز ) در پوشش گیاهی بام های گسترده  انتخاب می گردد. این مسئله موجب شکل دهی حصیر پوشش جالبی از گلها می شود که چشم انداز آن با فصل ها تغییر می یابد . پوشش گیاهی سقف به  هیچ وجه پوسته ضد آب  آنرا  نابود نمی سازد. در واقع این پوشش از صدمات اشعه ماورای بنفش که دائما روی  آن می تابد محافظت می کند.
 
وقتی که درباره بام سبز صحبت می شود تمایزی بین بام های سبز گسترده و متمرکز وجود دارد یک بام گسترده یک لایه نازک خاک و گیاهان مقاوم خشکی را دارد و اغلب نیاز به کمی نگهداری است و حتی هیچ نوع نگهداری لازم ندارد. تنها محدودیت آن، انتخاب گیاهان است یک بام سبز متمرکز لایه خاک ضخیم تری دارد و شبیه باغ معمولی است با درختان و بوته ها و البته نیاز به نگهداری نظیر یک باغ دارد و فقط باید روی سقف هایی بنا شوند که بتواند بار سنگین را تحمل کنند.  
استفاده از پوشش گیاهی روی بام یک اختراع جدید نیست. بام های چمنی یک تکنیک ساختمان سازی متعارف و سنتی در بسیاری از نقاط است. هر چند در دهه اخیر روش های جدیدی به دلیل نیازمندی هایی که امروزه در شهرها داریم توسعه یافته است. تفاوت بین یک بام سبز جدید و یک بام سبز چمنی سنتی قابل توجه است و این مربوط به تفاوت اهداف و مواد بکار رفته و در دسترس می شود .  هدف اصلی در گذشته  استفاده از چمن به منظور عایق بندی و حذف لایه آب بندی بود که اغلب با پوست درختان غان صورت می گرفت . امروزه  اساسا هدف  محیطی- اقتصادی و دررابطه با بهبود مدیریت اصلاح فاضلاب سطحی؛ سلامتی و زیبایی شناسی است .

پاورپوینت بررسی بام سبز x
فهرست مطالب

پیشگفتار      
۱- تعریف      
۲- بام های سبز- پیشینه و تاریخچه      
۳- بام های سبز- مزایا و معایب      
۳- الف- مزایای بام های سبز      
۳- ب- معایب بام های سبز      
۴- جایگاه بام های سبز در توسعه پایدار شهری      
۵- بام های سبز- شکل و نوع      
۵- الف- طبقه بندی بر اساس عمق متوسط کشت و میزان تجهیزات پشتیبانی موردنیاز:      
۵-الف- ۱- بام های سبز متمرکز و فشرده:      
۵-الف-۲- بام های سبز گسترده یا وسیع:      
۵-الف-۳- بام های سبز هیبریدی (ترکیبی):      
۵- ب- طبقه بندی بر اساس شکل بام      
۵-ب-۱- بام های سبز شیبدار:      
۵-ب-۲- بام های سبز تخت:      
۶-  عوامل موثر در طراحی بام سبز:      
د-۱- پشم سنگ چیست.      
د-۴- عایق لوله پیش ساخته پشم سنگ :      
د-۷- عایق پتویی پشم سنگ      
د-۸- پشم سنگ فله      
۶- بام های سبز؛ طراحی، اجرا و نگهداری      
۶-الف- اجزای تشکیل دهنده بامهای سبز      
۶- ب- طراحی:      
۶-ب-۱- طراحی و اجرای بام های سبز شیبدار:      
۶-ب-۲- طراحی و اجرای بام های سبز تخت:      
۷- ضوابط و سیاست گذاری ها برای طراحی و اجرای بام سبز
 

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.