پاورپوینت بررسی روایت نهی امام صاذق از دعوت به تشیع


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی روایت نهی امام صاذق از دعوت به تشیع دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی روایت نهی امام صاذق از دعوت به تشیع،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی روایت نهی امام صاذق از دعوت به تشیع :

بررسی روایت نهی امام صاذق از دعوت به تشیع

کلیدواژه: شیعه، نهی، دین، انتخاب مذهب، اجبار به تشیع، دعوت.

پرسش: وقتی از امام صادق‌ (علیه‌السّلام) پرسیدند که آیا مردم را به تشیع دعوت کنیم؟ ایشان پاسخ داد نه؛ بلکه اگر خدا خیر بنده‌ای را بخواهد به فرشته‌ای فرمان می‌دهد که گردنش را بگیرد و او را خواه ناخواه وارد مذهب کند. پس رسالت روحانیون در تبلیغ دین چیست؟ وظیفه امر به معروف و نهی از منکر چه می‌شود؟!

پاسخ: در برخی کتب شیعه روایتی مجهول از فضیل بن یسار در این مضمون وارد شده است ولی به این دلیل که در قرآن و سیره معصوم امر تبلیغ دین وجود دارد این روایت حمل بر تقیه در دوران سخت شیعه یا حمل بر موارد افراط در امر تبلیغ دین می‌شود.

فهرست مندرجات

۱ – روایت
۲ – نقد روایت
۳ – پانویس
۴ – منبع

روایت

بر اساس آموزه‌های دینی، هر انسان باید با بصیرت، تعقل، تفکر و با چشمانی باز در شناخت دین تلاش کند تا حقیقت و انتخاب مسیر برای او ممکن شود.
از سوی دیگر، افراد پیرامون نیز باید در شناخت راه درست به وی کمک کنند؛ اما در زمینه آگاه‌سازی دیگران نباید راه افراط و یا تفریط را پیمود؛ از‌این‌رو در روایات سفارش شده است تا در این زمینه راه معتدل را در پیش گیرند:
«نَدْعُو النَّاسَ اِلَی هَذَا الْاَمْرِ فَقَالَ لَا یَا فُضَیْلُ اِنَّ اللَّهَ اِذَا اَرَادَ بِعَبْدٍ خَیْراً اَمَرَ مَلَکاً فَاَخَذَ بِعُنُقِهِ فَ

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.