پاورپوینت مقام و منزلت مؤمن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت مقام و منزلت مؤمن دارای ۱۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت مقام و منزلت مؤمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت مقام و منزلت مؤمن :

قَالَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله: مٌنْ أحْزَنَ مُؤْمِناً ثُمَّ أعْطَاهُ الدُّنْیا لَمْ یکنْ ذَلِک کفَّارَتُهُ».[۱]پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: کسی که انسان با ایمانی را غمگین کند، بعد تمام دنیا را به او دهد، کفّاره گناه او و غمگین کردن او نخواهد شد.

شرح حدیث

در تأیید روایت فوق، حدیثی قدسی از امام صادق علیه السلام نقل می کنیم: «قَالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ لِیأْذَنَ بِحَرْبٍ مِنِّی مَنْ أَذَی(آذی) عَبْدِی المُؤْمِنَ…»[۲]. کسی که بنده مؤمن مرا اذیت کند به من اعلان جنگ کرده است اگر ما بخواهیم مکاتب مختلف را ارزیابی کنیم، یکی از معیارها این است که ببینیم انسان در آن مکتب چه بهایی دارد؟ اسلام بیشترین مقام را برای انسان قائل شده و به مسائل انسانی فوق العاده اهمّیت داده است. نکاتی در قرآن اشاره شده که باید کنار هم قرار دهیم:

۱-بهترین مخلوقات

«ثُمَّ أنْشَأنَاهُ خَلْقاً آخَرَ فَتَبَارِک اللَّهُ أحْسَنُ الخَالِقِینَ؛ سپس آن را آفرینش تازه ای دادیم، پس بزرگ است خدایی که بهترین آفرینندگان است»[۳]. وقتی خدابه خاطر خلقت انسان احسن الخالقین است لازمه اش احسن المخلوقین بودن، انسان است، از این بالاتر ارزشی نیست.

۲-سجود ملائکه

«فَإِذَا سَوَّیتُهُ وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِینَ؛ هنگامی که کار آن را به پایان رساندم، و در او از روح خود(یک روح شایسته و بزرگ) دمیدم همگی برای او سجده کنید»[۴]، در مورد آفرینش انسان می فرماید تمام ملائک بر او سجده کنند.

۳-تسخیر عالم هستی

«وَ سَخَّرَ لَکمْ مَا فِی السَّمواتِ وَ مَا فِی الأرْضِ؛ او آنچه در آسمان ها وآنچه در زمین است همه را از سوی خودش مسخّر شما

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.